Krausz Andrea | 2018.08.27. 22:01
Ilyen most az feldúlt M7-es Siófoknál - képekkel
Autóval indultunk az M7-esre, hogy megnézzük, milyen a forgalom hétfő délután 14 óra körül. Mint tudjuk, több mint 20 kilométeren újul meg az M7-es autópálya Letenye felé vezető oldala a 90-es és a 111-es kilométerszelvények között.

Úgy saccoltuk, hétköznap minimum negyed órával többet kell számolni a közlekedőknek az M7-es felújítása miatt. A hétvégén ez jóval több időt vesz igénybe. A rekonstrukciót a szakemberek augusztus 22-én kezdték meg a 102-es és 111-es kilométerszelvények, vagyis Siófok és a Zamárdi csomópont között. A Letenye felé tartó oldal forgalmát sávelhúzással a főváros irányába vezető oldalra terelték át.

A lassú haladás már a 101-es kilométernél megkezdődött. A jobbra látható Szabadi Pihenőhely teljesen tele volt autókkal és kamionokkal, így behajtani sem tudtunk, de 30-40 km/órával még gurultunk tovább az autópályán.

A Szabadi pihenőhely megtelt

Néhány száz méter megtétele után viszont megálltunk, illetve elkezdtünk araszolni.

Közeledve a 102-es kilométerhez több tábla is figyelmeztet a torlódásra, a munkavégzésre és arra, hogy a külső sávba kell majd sorolni.

A balatonszabadi hídnál már el is kezdődik a helyezkedés, a cipzár-elv szerint folyamatos sorolnak ki a közlekedők. Itt nagyon figyelni kell, nemrég egy tragikus motorbaleset is történt. A 102-es tábla után pedig már csak egy sávban haladunk, a sebességkorlátozás 60 km/h.

És hopp, a 103-as kilométernél már itt vagyunk a szembeni sávban! Mivel a Budapest felé tartó irányban összesen három sáv áll rendelkezésre, ezért a főváros felé a leállósávon és a külső sávon, míg Letenye (Zamárdi) irányába egy sávon halad a forgalom. Íme:

A Letenye felé vezető pályaoldal teljesen le van zárva. Akik sokat jártak ezen a szakaszon, tudják, hogy milyen hepehupás volt. A külső sávban csak úgy pattogtak az autók, tényleg megérett a felújításra. Most készítik elő a felújítási munkálatokat. A külső sávon modern, innovatív és környezetbarát technológiát ígérnek a kivitelezők. Úgynevezett hideg REMIX eljárást alkalmaznak, mellyel az elbontott útalap jó részét újrahasznosítva építik ki az új alaprétegeket, majd ezt követően új kopóréteget terítenek a szakemberek.

Siófoknál, a 65-ös főút csomópontjában egészen addig ki lehet majd hajtani, amíg a géplánc oda nem ér. Mi is itt jöttünk ki. Ha valaki megunta az M7-est, akkor Siófokon keresztül a 7-esen folytathatja tovább útját a Balaton-parti települések felé. A négy kilométeres távolságot 15 perc alatt tettük meg. Ennyit mindenki szánjon erre az útszakaszra, ami hétvégenként jóval hosszabb menetidőt is jelenthet!

A beruházó Magyar Közút Nonprofit Zrt. előzetes tájékoztatása szerint szeptember 18-a és október 20-a között megszűnik a Siófok Centrum csomópontban a lehajtási lehetőség, ezért a 65-ös főút felé irányuló személygépjármű forgalom számára lehajtási jelzéseket helyeznek ki a szakemberek az M7-es autópálya Szabadi-Sóstó lehajtójánál. A tehergépjármű forgalom számára Siófok után lévő Zamárdi csomópont nyújt lehajtási lehetőséget a 65-ös főút és Siófok Centrum irányába. A tehergépjárművek a Zamárdi csomóponti ág – 7-es főút körforgalmi csomópontjában megfordulva hajthatnak vissza az M7-es autópálya Budapest felé vezető oldalára, majd az autópálya Siófok Centrum csomóponti lehajtó ágát használva tudnak eljutni a 65-ös főútra.
Az idei évben 8 kilométernyi szakasz újul meg, összesen 5 helyen hídfelújítási munkák is zajlanak majd, melyek szintén forgalomkorlátozásokkal járnak.

Kép és szöveg: Krausz Andrea

Megosztom

Hozzászólások

Ezek is érdekelhetnek

Ajánlataink

A LikeBalaton kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva