Mihály Szilvia | 2018.10.10. 07:00
Bikini és a Takáts Tamás Blues Band a Süllőfesztiválon
2006 óta rendezik meg az októberi hosszú hétvégén a szigligeti Süllőfesztivált. A strand, ősz és gasztro szlogennel fémjelzett rendezvényt idén is a strandon tartják.

Balassa Balázs, Szigliget polgármestere, a Balatoni Szövetség elnöke mutatja be nekünk, hogy az egész évben Balaton, egész évben Szigliget nem csak egy hangzatos szlogen, hanem valódi tettek, események vannak mögötte.

– A strand mint rendezvényhelyszín tudatos választás a részünkről. Itt megvan minden olyan infrastrukturális lehetőség, ami ki tudja szolgálni a vendégeket. Vizesblokkok, áramellátás, vendéglátóipari egységek, nagy terek. A strand nyújtotta értékek észszerű használatával nem tesszük tönkre azt, és varázslatos hátteret adunk egy-egy eseményhez. A szigligeti önkormányzat a tavalyi évben a strandfejlesztésnél megépített egy egész évben működtethető fűtött vizesblokkot és egy szaunaházat, valamint egy korcsolyapályát is üzemeltetünk decembertől márciusig egy egész évben nyitvatartó vendéglátó egységgel.

A strand ősszel a futófesztivál rajt és célállomása, majd a Süllőfesztivál és az újévi csobbanás helyszíne is, amellett, hogy egész évben szaunázhatunk és csobbanhatunk az ország legnagyobb merülőmedencéjében, a Balatonban.

Szigliget, Süllőfesztivál

Fotó: Mihály Szilvia

– Mi vár ránk a Süllőfesztiválon?

– A szeptember utolsó hétvégéjére eső szüreti fesztivál után Szigliget már lázasan készülődik a Süllőfesztiválra, melyet a Szigligeti Turisztikai Egyesület szervez. Az október 20-22 közötti eseményen helyi borászatok, vendéglátók és kézműves termelők, árusok várják a vendégeket. Hihetetlenül fontos, hogy ezzel a rendezvénnyel is a minőségi turizmust célozzuk meg. Szigligeten a fellépőket és árusokat is úgy válogatjuk, hogy megfeleljenek a magas elvárásoknak. Ide nem jöhet olyan árus, aki a kínai piacról hozott bóvlit árulja. Plusz szolgáltatókat már nem tudunk hozni, hisz elértük a határainkat, de évről évre jobb fellépőket és árusokat hívunk meg az eseményre. Az idei évben Bikini és Takáts Tamás Blues Band koncert is várja a vendégeket.

A Süllőfesztivál idején a térségben megtelik az összes szálláshely. Nem csak a településen, de Tapolcán, Badacsonyban és Balatongyörökön is nagyobb a vendéglétszám ilyenkor.

A fesztiválon Szigliget Balatoni körös éttermei is ott lesznek.

Vincze Péter, a Kikötő étterem tulajdonosa is azt hangsúlyozza, hogy a minőségből nem szabad engedni.

– A Kikötő étterem 16 éve működik édesanyám vezetésével, abból a minőségből, amit ő képvisel, egy tömegrendezvényen sem adhatunk lejjebb. Mi ezen a rendezvényen egész halat sütünk, 75 db-ot egyszerre. Ha az olaj már nem alkalmas arra, hogy jól megsüsse a süllőket, mi olajat cserélünk, és 10 perc technikai szünetet tartunk. Hiába hosszú a sor, nem engedhetem meg, hogy nem átsült, üveges halat adjunk a vendégnek.

A Villa Kabalában Fölföldi Péterék is helyi ételkülönlegességekkel készül a fesztiválra.

Szigliget befogadó képessége ezzel a rendezvénnyel eléri a határait, a fesztiválra érkezőktől türelmet kérnek a szervezők, hiszen mind a parkolás, mind a településen való közlekedés jóval lassabb ilyenkor a megszokottnál.