Mihály Szilvia | 2021.11.20. 16:00
365 napos terasz szezon balatoni panorámával
Imádod a balatoni kilátással rendelkező éttermek teraszát, de télen dideregve iszol egy forralt bort a kültéri melegítők alatt pokrócba bugyolálva, majd sietsz a jól fűtött fedett részre a kandalló mellé? Kipróbálnád a fűtött iglu kunyhókat?

Az egész évben Balaton kifejezés nemcsak marketingszlogen, egyre több szállás és étterem várja ősszel és télen is a vendégeket a tó körül. A kandallók melletti ebédek, vacsorák hangulata varázslatos, sokan pokrócba bugyolálva, kültéri melegítők alatt üldögélnek a teraszokon, de ez a hidegebb időben már extrém sportnak számít.

Hideg ellen eszkimó iglu

A közösségi médiában külföldi színhelyeken egyre több üvegfalú iglu sátort láttunk már, nagyon menő lehet egy 4-6-8-10 fős társasággal egy buborékban vacsorázni. Több szempontból is ideális egy ilyen építmény, külön lehetünk a többi vendégtől teljesen megőrizve a privát szféránkat, ez most a járvány idején még fontosabb, mint korábban.

Csak azokkal ülsz egy légtérben, akikkel érkeztél
Fotó: Mészáros Annarózsa

Felvehetjük a legszebb koktélruhánkat a vacsorához, biztosan nem fogunk dideregni, miközben akár a hó is eshet a fejünkre. Vagyis a sátor tetejére.

Akár a balatoni nyaralód kertjébe is felállíthatsz egy iglut, bár nem olcsó mulatság, a szomszédok biztosan irigykedve néznének benneteket.

Iglu buborék az északi parton

Mi az északi parton bukkantunk egy iglu buborékra, a Tölgyes Kúria teraszkínálata bővült ezzel a szolgáltatással. A sátor mellett egy VW Bogár alapozza meg a téli hangulatot, tetején fenyőgallyakkal, az üléseken karácsonyi párnák és díszek, olyan, mintha egy mesevilágba csöppentünk volna.

Egy mesébe csöppentünk
Fotó: Mészáros Annarózsa

Ahogy belépünk a sátorba, meghitt meleg fogad, duruzsol a kis kandalló, 24 fok van, szőnyegek a földön, farakások, virágok, laza elegancia mindenütt, egyáltalán nem érzem, hogy be lennénk zárva. Látjuk a Balatont, a túlparton Fonyód, jobbra tőlünk méltóságteljesen emelkedik az őszi színbe öltözött Badacsony.

Kandalló, meleg, meghittség

Vince Péterrel beszélgettünk az új őrületről.

Vincze Péter mutatja be az iglut
Fotó: Mészáros Annarózsa

– Három éve láttunk először ilyen sátrat a prágai Manifesto Market dizájner piacon, ahol éttermek, kortárs kiállítások is megjelennek, akkor azonnal eldöntöttük, hogy itt, ezzel a panorámával a háttérben szeretnénk egy hasonló iglut berendezni.

Megunhatatlan a panoráma

A víz tisztaságát idéző falak is illenek a Balatonhoz, feleségem, Vincze-Ferenczi Zita álmodta meg az egyedi berendezést a tűzrakóhelyekkel, a Bogárral együtt.
Most karácsonyi hangulatúvá tettük az iglut, az étterembe érkező vendégek is gyönyörködhetnek benne.

Tökéletes szelfipont a hatalmas tölgyfák alatt
Fotó: Mészáros Annarózsa

Nyáron a vázra egy fehér, árnyékot adó anyagot tudunk tenni, így tökéletes piknikhelyszínné válik.
Az iglu átmérője 320 cm, a legszélesebb része 370 cm, magassága 260 cm. Ebben a körben 6 fő kényelmesen elfér, nem kell összehúzni magát senkinek, a pincérek is tudnak benne mozogni.
Az alumíniumvázra 0.8-as sátor PVC anyagot húztunk, ez jól tartja a hőt, senki nem fog benne fázni, napsütésben és hóesésben is ideális.

Nézd meg az igluról készített képeinket: