
– Csak a kenesei Marina Porton, illetve a Fenyvesen, Alsóörsön és a balatonlellei BL Yacht Clubnál horgonyzó árbócosok tulajdonosai érezhetik teljes biztonságban sporteszközüket a hidegben, a tóparti vitorláskikötők többségében ugyanis még nincs olyan szerkezet, amely vízforgatással megakadályozná a kishajók károsodását – közölte a Magyar Vitorlásszövetség főtitkára.
– Ennek ellenére a fagymentesítő berendezés nélküli kikötőkben a telelő hajók gazdái is tudják, mi a feladatuk extrém időjárás esetén – tette hozzá Holczhauser András.

Álló helyzetben is érheti baleset a járművet. Nem úri muri: télen pihennek, de tavasztól késő őszig egyre több vitorlás lepi el a magyar tengert, amiben a vízi turizmus fejlesztései is közrejátszanak
Fotó: MTI
Mint a főtitkár mondta, a hajókon kívül a tereptárgyakban, a kikötők infrastruktúrájában is kárt okozhatnak a befagyott Balatonban úszó, illetve a partra tolt jégtáblák. Ezért is volna indokolt a szakértők szerint, hogy több olyan kikötő legyen, mint amilyen az említett négy helyen.
– A Balatonon egyre több a vitorlás hajó, a parkolóik ezzel szemben nem bővíthetők. Holott a sportturisztikai célú, négy évszakos vitorlázás is megköveteli, hogy ne kelljen ősszel kiemelni a vízből, elszállíttatni, tavasszal pedig ugyanoda visszahelyezni a hajókat – érvelt a sportszövetségi vezető, akitől azt is megtudtuk, hogy az európai és világversenyekre készülő, élvonalbeli vitorlázóink ez idő szerint a Kanári-szigeteken és Máltán edzenek.
Kattints ide, és nézd meg, milyen a jegesedő Balaton!
Nyitókép: Krausz Andrea
Forrás: magyarnemzet.hu