Krausz Andrea | 2019.07.14. 12:45
A sok hínár ellenére is Litkey Farkasék nyerték a Fehérszalagot
Megkeserítheti a vitorlásversenyzők életét a sok hínár, ami a Kékszalagon is problémát jelenthet. A tízenháromszoros Kékszalag-győztes Litkey Farkas a PreVitallal nagy csatában, változatos időjárási körülmények között győzött a Kékszalag felvezető versenyének is tekinthető Fehér Szalag Generalcom Nagydíjon.

Csodálatos hátteret biztosított a Red Bull Air Race műrepülő világkupa zamárdi versenyéhez szombaton a Fehérszalag látványos mezőnye, amelyre összesen 249 hajó nevezett. A Balatonfüred – Balatonkenese – Siófok – Tihany – Balatonfüred útvonalon megrendezett regattát eső és változékony szél tarkította.
A PreVital 2 óra 8 perces 12 másodperces idővel elsőként haladt át a célvonalon, mögötte végzett a New Black Jack katamarán, a harmadik helyet pedig az RSM2 szerezte, utóbbi csapatot Vándor Róbert irányította ezen a versenyen.

Fehérszalag vitorlásverseny (Fotó: MVSZ/ Cserta Gábor)

Litkey Farkas sikeresnek értékelte a versenyt, és mint a likeBalatonnak elmondta, több szél volt a verseny elején, mint amit ígértek. Tihany után viszont megállt a légmozgás, és ilyenkor elindul egy technikai csata, amit nagyon szeret.

– A viharon kívül mindenféle szélben vitorláztunk – mesélte Litkey Farkas. – Sokáig az RSM2 vezetett, akiket a Tihany-Füred szakaszon értük utol. A Siófok felől érkező hajók szélben jöttek, a Tihany-Füred felé vitorlázók meg gyakorlatilag álltak a szélcsendben, hirtelen összegyűlt az összes katamarán erre a rövid szakaszra. Ketten maradtunk a német hajóval, a New Black Jack-kel, Roland Gaeblerrel a kormánynál és az utolsó kiosztásban nekem volt egy olyan elképzelésem, ami jobban sikerült, megvertük őket, több mint két perccel – mondta a Kékszalag történetének legsikeresebb kormányosa.

– Kellemetlen volt viszont a sok hínár, ami nagyon sok bosszúságot okozott. Hatalmas hínárcsomók úszkálnak a tavon, ezek nagy figyelmet igényelnek, mert a hajók egyharmadnyi sebességét is visszavehetik. Ha az ember látja, akkor ki lehet kerülni, de ha nem, akkor nekimegy. A katamarán jó hajó ilyen szempontból, mert az uszonyokat ki tudjuk húzni és akkor leszabadul a hínárcsomó, de a hajó orrán, sőt a kormányon is fennakadhat, amit már nem egyszerű tisztítani. A többi hajónak, akiknek bulba van az alján (vízvonal alatt előrenyúló körte alakú hajóorr), arra úgy össze tud gyűlni, hogy gyakorlatilag a hínár dönti el a végeredményt. Ezzel valamit kéne tenni, mert minket nagyon zavar – mondta Litkey Farkas.

A fehérszalagon egyébként volt egy árbóctörés is.

Nyolc csomós enyhe északnyugati szélben elrajtoló mezőnyben jól kapta el a rajtot a New Black Jack és az Nanushka (Safranek). Ezt követően a The Red állt az élre akik mögé meglepetésre a Grande e Grossi Extreme 40-es katamarán zárkózott fel. Nem sokáig, ugyanis egy szélfordulót követően árbóctörést szenvedtek, és így kiállni kényszerültek a versenyből.

A klasszikus hajóknak kiírt 22. Izsák Szabolcs Emlékversenyen, azaz a Classic Roundon egyébként a siófoki Pomucz Tamás kormányozta Capella 70-es cirkáló szerezte meg az első helyet.

A Fehér Szalag GeneralCom Nagydíj és a 22. Izsák Szabolcs Emlékverseny volt a főpróba a 2019. július 18-án rajtoló 51. Kékszalag Nagydíjra, amely Európa legrégebbi és leghosszabb tókerülő vitorlásversenye. A Magyar Vitorlás Szövetség szerint várhatóan több mint 600 hajó vesz majd részt a Kékszalagon.

Krausz Andrea

(Borítófotó: MVSZ/Cserta Gábor)

 

Megosztom

Hozzászólások

Ezek is érdekelhetnek

Ajánlataink

A LikeBalaton kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva