Az édesség ötlete a Segreto ügyvezető-tulajdonosától, Karádi Szabolcstól származik, aki a Giro régi rajongója, nem mellesleg a TEKER Kerékpáros Egyesület elnöke, s részt vesz a helyi attrakciók szervezésében is.
– Huszonhat éve vagyok az olasz verseny rajongója – meséli. – Tíz évig kint éltem, akkoriban a helyszínen követtem nyomon az eseményeket, azóta pedig évente kiutazom több napra a Giro miatt. Varázslatos a hangulat, ez igazi fieszta, népünnepély.
Amikor kiderült, hogy Magyarország rendezi az idei „nagy rajtot”, vagyis az első három szakaszt, Karádi Szabolcs elhatározta, legyen minden rózsaszín – ez a Giro színe –, s cégcsoportja főcukrászával közösen egy desszertet talált ki, amely megidézi Itáliát – és természetesen ez is rózsaszínű, amit nem ételfestékkel értek el.
– A belsejében szerettem volna olasz elemeket megjeleníteni, ezért szicíliai pisztáciát használtunk tengeri sóval, s tettünk bele piemonti málnát, amely picit lágyabb, mint a magyar, ezt főztük a közepébe – sorolja Karádi Szabolcs. – Legbelül pedig roppanós keserű csokoládé van, s ezt az egészet ráépítettük egy kakaóbabos tésztára.
A Segreto di Giro fantázianevű desszert feltűnik majd a Giróval kapcsolatos hévízi eseményeken, s találkozhatnak vele az édesszájúak a cukrászat partnereinél, szerte az országban.
– A fogadtatás jó – mondja az ügyvezető –, bár az emberek elsőre meglepődnek a kompozíción, hiszen sós pisztáciát kevertünk édes ízekkel, a savtartalmat pedig a málnazselé adja. Ez nehezen elkészíthető sütemény, sokat kellett kísérletezni, de meglett az eredménye, mert még senki sem küldte vissza a tányért…
Karádi Szabolcs szerint a Girónak hatalmas marketingértéke van, hiszen világszerte 800 millió ember követi figyelemmel a televíziós közvetítéseket, s a verseny célja az is, hogy bemutassa az útvonal mentén fekvő települések értékeit. Sőt, ennek hatására élénkülhet a kerékpáros élet Magyarországon, s azon belül a térségben is.
Kattints ide, és tudj meg mindent erről a versenyről!
Forrás: zaol.hu