Szaniszló Hajnalka | 2019.09.09. 00:00
Kajla és a gyermekek a Balatonnál is kalandoztak
Gyerekek tízezrei indultak útnak családjukkal idén nyáron azért, hogy Kajlát, a kíváncsi kiskutyát követve, vonatozva fedezzék fel Magyarországot és természetesen a Balatonnál is jártak.

200 ezer pecsétet gyűjtöttek és 10 millió utaskilométert vonatoztak nyáron a gyerekek, miközben felfedezték Magyarországot.

Gyerekek tízezrei indultak útnak családjukkal idén nyáron azért, hogy Kajlát, a kíváncsi kiskutyát követve felfedezzék Magyarországot. A Magyar Turisztikai Ügynökség által útjára indított, kifejezetten gyermekeknek szóló nyári kampány célja az volt, hogy a lehető legtöbb általános iskolás megismerje és családjukkal beutazhassa Magyarországot, minél több élményt gyűjthessen a nyári iskolai szünetben.

A gyerekek a Kajla útlevelükbe 200 ezer pecsétet gyűjtöttek össze, 50 ezer ingyenesen feladható képeslapot kaptak, és 100 ezren utaztak ingyen vasúton a Kajla jeggyel. A nyár véget ért ugyan, de a kíváncsi vizslakölyök az iskolába is elkíséri a gyerekeket, a tanítási szünetekben pedig újabb kedvezményekkel invitál majd az ország további felfedezésére.

A Magyar Turisztikai Ügynökség kezdeményezésére idén júniusban nagyszabású országos edukatív és belföldi turizmust ösztönző kampány indult, melynek célja, hogy az alsó tagozatos iskolások jobban megismerjék hazánkat.

A gyermekek Kajlát, a kíváncsi magyar vizslakölyköt követve játékos módon, virtuálisan és személyesen is felfedezhették Magyarország egyedülálló természeti csodáit és épített örökségét.

A kampány során soha nem látott összefogás jött létre a közös cél érdekében, a „Hol vagy, Kajla?” elnevezésű akcióhoz partnerként csatlakozott többek között a MÁV Csoport, a Magyar Posta, a Magyar Turisztikai Szövetség, a MAHART és a BAHART, az Oktatási Hivatal és a Spar Magyarország is.

A gyerekek 370 helyen szerezhettek pecséteket nyári utazásaik során különböző magyarországi látnivalóknál, amelyeket a Kajla Útlevél pecsétgyűjtő kiskönyvben gyűjthettek. Augusztus végéig a visszajelzések szerint 200 ezer pecsét került a Kajla útlevelekbe, amelyeket érdemes megtartani, hiszen az iskola elkezdésekor további ajándékokat érhetnek a legszebb és legkreatívabb útlevelek. A gyerekek ugyanis a saját „turisztikai okmányukat” kreatív módon, saját kezűleg tudták személyre szabni, és az iskolákban szeptember hónapban osztályonként megszavazzák a diákok a három legszebb, legkreatívabb útlevelet, ezeket a Magyar Turisztikai Ügynökség Kajla meglepetéssel jutalmazza majd.

Az utazás megkönnyítését elősegítve júliustól a Kajla Útlevéllel az alsó tagozatos diákok ingyen, kísérőik pedig kedvezményesen utazhattak a MÁV és a GYSEV vonalain, illetve a MAHART és a BAHART egyes járatain. Július 1-től augusztus 31-ig a vasúton összesen 100.000 ingyenes Kajla jeggyel 10.000.000 utaskilométert tettek meg a családok, a MAHART és BAHART hajójáratain pedig 6100 ingyenes Kajla utazást tettek a gyermekek és kísérőik a Dunán és a Balatonon.

A Magyar Posta is hozzájárult ahhoz, hogy minél gazdagabb élményekkel járjon a hazai utazás, a kampány ideje alatt ugyanis összesen 50.000 ingyenesen feladható Kajla képeslapot kaptak a gyerekek a pecsételő pontokon, amelyeket a Magyar Posta országosan díjmentesen kézbesített.

Illeszkedve a 21. századi felhasználói igényekhez, Kajlát digitális módon, játékos grafikai köntösben, egy mobilapplikáció segítségével is nyomon lehetett követni mind Android, mind iOS operációs rendszereken. Az applikációt használó gyerekek megyénként 2-2 nevezetességet ismerhettek meg. A „Hol vagy, Kajla?” mobilapplikáció közel 80.000 játékletöltést és megnyitást generált, 3.000.000 játékmenettel.

 

A SPAR üzletekben értékesített albumok nagy népszerűségnek örvendtek, a matricák pedig rengeteg diákhoz eljutottak. Közel 50.000 matricagyűjtő album és 10.000.000 matrica került a gyerekekhez, ami azt jelenti, hogy a gyermekek érdeklődését valóban nagymértékben felkeltette a belföldi utazás élménylehetősége, emellett pedig a Kajla kampány ténylegesen is aktivizálta és útnak indította a családokat hazánk csodáinak felfedezésére. A matricacsomagokban további félmillió Spar kedvezménykupon került a családokhoz (10%, 20% és 500 Ft-os kuponok).

Augusztusban a SPAR mellett más áruházlánc, az Auchan is becsatlakozott Kajla kutya és az őket követő diákok nyaralásába. Közreműködésükkel 400.000 db alsó tagozatos Kajla füzet lelt kedvező áron gazdára augusztusban, amely füzeteken minden kiemelt nevezetesség szerepelt.

Június hónapban két hétvégén keresztül várta Kajla sátor játékokkal és ajándékokkal a diákokat a Gyerekszigeten, és a sport és autó rajongó gyermekek is nagy örömben részesülhettek. A Hungaroring Rolex Formula 1 Magyar Nagydíj alatt a Nagycsaládosok Országos Egyesületének közreműködésével ugyanis augusztus 2-án Magyar Nagydíj pénteki szabadedzésén több mint 55 család több mint 250 tagja vehetett részt ingyenesen. Emellett egyéb üzleti partnerek hozzájárulása révén összesen országszerte 200 helyen várta Kajla kedvezmény különböző gyerekprogramokra, vendéglátóhelyekre a gyerekeket.

Azért, hogy az új elsősök se maradjanak ki a programból, idén ősszel hozzájuk is eljuttatja a Magyar Turisztikai Szövetség Kajla útlevelüket. Kajlával pedig a gyerekek legközelebb decemberben, a téli szünetben találkozhatnak újra, ekkor vehetik majd elő a gyerekek a Kajla útlevelüket, hogy még alaposabban felfedezzék Magyarországot és tovább gyűjtögessék a pecséteket.

A projekt támogatója a Magyar Turisztikai Ügynökség.

Összeállította: Szaniszló Hajnalka

Nyitókép: Magyar Turisztikai Ügynökség

Megosztom

Hozzászólások

A LikeBalaton kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva