likeBalaton.hu | 2021.07.22. 21:21
Megvan a Kékszalag idei győztese! A címvédő az RSM csapata
Megvédte címét az RSM és legénysége. Beértek a füredi célba. Másodikként percekkel lemaradva a Fifty-Fifty ért be.

A kormányos: Vándor Róbert

A győztes hajó legénységének további tagjai Kalocsai Zsolt, Lange Péter, Bali István, Margitics Botond és Fekete András.

Tavaly – amikor 27 hajóosztályban 535 hajó nevezett – a Vándor Róbert kormányozta RSM 2 katamarán nyert, a győztes legénység közel 18 órát töltött a vízen, hiszen a szél nem volt túl kegyes a résztvevőkhöz. A címvédő csapat vezetőjeként Kalocsai Zsolt elmondta: nehéz versenyre számít, amelyben a tavalyihoz hasonlóan ezúttal is kiélezett csatát kell majd vívni a győzelemért a nagyon kiegyensúlyozott mezőnyben. Hozzátette: rengeteget edzettek, és szeretnék megvédeni címüket, ebben reálisan három-négy potenciális riválisra számít.

A csapat az idei év nagy győztese, hiszen már a Balatoni Évadnyitó 878 co. Nagydíjat is ők nyerték, amely a 2021-es vitorlás szezon nyitóversenye volt.

Vándor Róbert már a tavalyi győzelem után azt mondta a likeBalaton.hu kérdésére, hogy a nagy múltú verseny történetében elérkezett egy új korszak, a katamaránok kora. Az RSM2-vel immár negyedik esztendeje vitorláznak.

 

A balatonfűzfői Vándor Róbert 3 éves korától édesapja jóvoltából mindig valamilyen hajón vagy azok közelében töltötte a nyarakat. 11 évesen kezdett el vitorlázni, most pedig arra a legbüszkébb, hogy beérett 10 évnyi munkája, és csapatával immár másodszor sikerült megnyerni a hőn áhított Kékszalagot.

 

Bár nagyon jó volt a hajó, de akadt még csiszolnivaló és bizonyos pontokon leheett még növelni a teljesítményt – mondta a kormányos tavaly. – 2010-ben kezdtük el a nagyhajós katamaránozást, akkor lehetett először ilyen hajóval indulni a Kékszalagon. Egy félkész, magyar fejlesztésű hajóval vágtunk neki, amit később próbáltunk átépíteni a saját elgondolásaink szerint. De feladtuk, és vettünk egy nagyon modern repülő hajót, ami tudott a víz fölött is siklani. Ehhez viszont nagyobb szél kellett volna, mint ami általában a Kékszalagokon jellemző. Küzdöttünk vagy három évet, majd 2017-ben szerencsénkre az Amerika kupát megnyerő új-zélandi csapat címvédőként úgy döntött, hogy a következő kupát egytestű hajók vívják majd (ilyenkor a címvédők írják a szabályokat), ezért a meglévő hajók viszonylag elértéktelenedtek. Így elég jó áron jutottunk hozzá a Team Korea edzőhajójához, aminek nem volt már vitorlázata. Megvettük a hajótestet a tartozékaival. Az első időszakban még azt sem tudtuk, hogy az árbócot merre kell dönteni, hogyan lesznek a súlypontok, milyen vitorlázat kerüljön rá.

Megosztom

Hozzászólások

Ezek is érdekelhetnek

A LikeBalaton kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva