Az északi parton haladó vasúti pályát egy 2019 őszén kezdődött beruházásban villamosítják. A projektben a Szabadbattyán és Balatonfüred közötti 55 kilométeres pályaszakasz villamosítási munkáit, valamint négy állomás akadálymentesítését és átépítését végzik el.
A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. közölte, a kivitelezési munkálatok az ütemterv szerint haladnak, a felsővezeték-hálózat jelentős része elkészült.
Jelenleg Balatonkenesén és Alsóörsön végeznek nagyobb volumenű munkálatokat, ezek részeként a már lefektetett vágányok szabályozása történik, ami után a sínek a végleges helyükre kerülnek
Ezzel párhuzamosan folyamatban van az új, akadálymentes peronok burkolása, valamint az esőbeállók és egyéb peronbútorok kivitelezése is.
A vágányzár május 30-ig tart, így a tavaly őszi leállást követően ekkor indul meg újra a vasúti forgalom a szakaszon, először még dízelvontatással.
Az a cél, hogy az idei nyári menetrend – amelyet június végén szokott bevezetni a MÁV Zrt. – már a villamos üzemmel indulhasson el, és az utazók használhassák az átépített vasútállomásokat Polgárdiban, Balatonkenesén, Balatonfűzfőn és Alsóörsön.
Megjegyezték, a kivitelezési projekt mellett a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megindította a fejlesztés második ütemének – a Balatonfüred–Tapolca–Keszthely és a Tapolca–Ukk szakasz – előkészítésére vonatkozó közbeszerzési eljárást is. A mostani fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósul meg, a korábbi hírek szerint nettó 23 milliárd forint európai uniós forrásból.
Forrás: veol.hu
Nyitókép: NIF/magyarepitok.hu/Nagy Mihály