Ez a változás az úti célok mellett a választott szálláshelyek típusain látszik leginkább – ismertette Valu Róbert a Google Magyarország iparági elemzője. Hozzátette: bár a turisztikai jellegű kereséseken belül a hotel kategória továbbra is háromszor akkora, mint más szállástípusok, idén március-szeptemberben tíz százalékkal többen kerestek egyéb szálláshelyet, azaz apartmanokban, panziókban, vendégházakban illetve kempingekben szállást, mint tavaly ugyanebben az időszakban.
A szállás kategória pontos keresési kifejezéseit vizsgálva az is kiderül, hogy a legnagyobb növekedés a vidéki és „nem hotel” típusú böngészéseknél figyelhető meg, ami helyenként két-háromszoros növekedést mutat az előző évhez képest. A legnagyobb növekedést a „wellness faház szállás” (+383 százalék), a „szállás Tisza-tó” (+142 százalék), az „erdei szállás” (+140 százalék) és az „olcsó balatoni szállás” (+129 százalék) keresési kifejezéseknél mérték.
Kiemelte: a vizsgált időszak legnagyobb nyertesei turisztikai szempontból a vidéki úti célok voltak. A Magyar Turisztikai Ügynökség kampányának szintén a magyarok országon belüli utazási kedvének visszaállítása volt a célja.
Hatalmasat nőtt az érdeklődés többek között a Balaton környéki települések közül Badacsonytomaj iránt, ahol 30 százalékkal többen keresték az egyéb szálláshelyeket.
Míg 2019 márciustól szeptemberig csaknem egyenlően oszlottak meg a külföldi és a belföldi úti célokra irányuló turisztikai keresések, addig az idei év jelentős eltolódást hozott ebben az arányban: a Magyarországról indított turisztikai keresések 72 százaléka irányult belföldi célokra, míg a külföldiek 28 százalékra estek vissza.
Forrás: MTI
Nyitókép: Krausz Andrea