2018.07.28. 03:28
Tömegközlekedés előnyei Budapesten és környékén
Szponzorált tartalom - Felgyorsult nagyvárosi társadalmunkban egyre inkább beláthatjuk, hogy autóval eljutni a munkahelyünkig az esetek többségében nem kifizetődő módszer, ráadásul a nehezen fellelhető parkolóhelyek keresésébe fektetett idő hozzáadódik magához, az egyébként is többnyire szűkös menetidőnkhöz. Részben ezért, megannyian a fővárosban a tömegközlekedési eszközök igénybevétele mellett döntött.

A sűrűn, milliós nagyságrendben benépesült városok tömegközlekedése sokszor eredményesebb közlekedési formát eredményez. Budapest forgalmát több szakaszon már korszerűsített közúthálózata, azon belül is főként osztott pályás útvonalai, illetve főútvonalai hatékonyan tehermentesítik, bár forgalmi fennakadások ettől független lépten-nyomon előfordulnak, evégből egyre többen szálnak buszra, villamosra, vagy metróra, hogy költség és energiakímélő módon eljuthassanak úti céljaikhoz.

Egy reprezentatív felmérésben a Numbeo Portfolio kimutatta, hogy a kifejezetten munkába járó pesti közösségnek mintegy 15 %-ban a gyaloglást részesíti előnyben, míg ennek az aránynak kevesebb, mint a felét teszik ki a villamossal közlekedők. Villamossal rendszerint azok utaznak, akik rövidtávon kívánnak fix vonalon elérni a munkahelyük. Tekintve, hogy a legnépszerűbb városi ingázási eszközként az autóbuszt könyvelték el 24 %-kal, így az őt követő személygépjárművet vezető lakosság csaknem 2 %-kal alacsonyabb, így e kettőt egybevetve majd eléri az ingázók létszámának a felét, ám hozzáadva a motorkerékpárosok további 2 %-át, már jószerivel kijelenthető, hogy a benzinüzemű járművekkel való közlekedés részarányainak összege mindössze 48 %-a szemben a többi környezetkímélőbb eszközök igénybevételével. Mindez egyrészt utal rá, hogy a lakosok előtérbe helyezik a környezettudatos közlekedési megoldásokat, másrészt figyelemmel kísérik a költségelőnyöket.

Tekintve a napi átlagos, mintegy fél órás menetidő alatt rendszerint 8-12 km-t kell leküzdenie a munkába járóknak, így az esetlegesen kialakulható dugók elkerülése érdekében többen váltottak már villamosra, trolibuszra is (7 % körül). Mindkét járműállományt vadonatúj kocsikkal egészítették ki, illetve cserélték le, így mintegy 28 milliárd forintból lett önkormányzati, állami és Európai Uniós társfinanszírozási keretben megvalósítva e tömegközlekedési fejlesztés. Alacsonypadlós trolibuszból 96, míg villamosból immár 72 db komfortos kialakítású járművön élvezhetjük az ingázásra fordított időnket. E fenti járművek igénybevételével merőben mérsékelhetjük települési szinten a károsanyag-kibocsátást, tehát ezzel sem haladja meg, a levegő szennyezőanyag-tartalma az egészségügyi küszöböt, ezúton is közvetlen óvhatjuk a levegő minőségét, ugyanakkor utazás közben egyrészt felkészülhetünk napi teendőinkre.

Amennyiben még csak ismerkedünk a belvárosi ingázással és olykor kigurulunk autónkkal, ám a benzinköltségek és a parkolási lehetőségek adta szűkölködésekből kifolyólag már az agglomerációból is trolival, villamossal, autóbusszal kívánunk felutazni, érdemes már az első fázisban vonaljegy helyett heti, vagy havi leosztású bérletet igényelnünk. Ha rendszeresen használunk bérletet, nem kell kivárnunk az egyébként is hosszan kígyózó jegypénztári sort, beállás helyett közvetlen felszállhatunk, amivel ugyanakkor hamarabb ülőhelyhez férhetünk, valamint havi szinten elég számolnunk a szükséges ráfordítható költségek mennyiségéről. A takarékos és kényelmes megoldással nemcsak pénztáránkat, hanem a közlekedésbiztonságot, a környezet minőségét, egyúttal önmagunk komfortérzetét is elősegíthetjük.

A korszerű járművekben nyáron légkondicionáló, télen fűtőrendszer működik, széles utastere a mozgáskorlátozottak helyzetváltoztatását is megkönnyíti, valamint villamos energia felhasználásuk takarékos. Levegőminőség szempontjából még a belvárosiaktól is kedvezőbb helyzetben vannak az agglomerációban élő ingázni szándékozók, hiszen például Érden az M7-es, M6-os autópályák csomópontjain kívül a 30A és 40A vasútvonalak mellett helyi és helyközi volánjáratok sokaságával érhetjük el a belvárost, onnan már csak idő és táv dönti el, milyen módon folytassuk a munkahelyig utunkat.

A folyamatot merőben lerövidítheti, ha eleve Érden sikerül végzettségünkre és beállítottságunkra nézve optimális állást találnunk. Mivel éves szinten Érd lakossága átlagosan olyan 2 ezer fővel gyarapszik, ennek arányához felzárkóznak a meglévő munkalehetőségek számai is. A település digitális állásjegyzékében, már közel 1,5 ezer hirdetés kering amiket megtalál itt. Megannyi kategóriában, legyen az szakmunkás bizonyítványt, mérnöki, vagy műszaki végzettséget igénylő álláslehetőség, egyaránt rálelhetünk. Elnyerve egy helyi állást egyúttal több előny is a markunkba kerül, kezdve a leegyszerűsített és költségkímélő ingázásra, emellett nem hanyagolhatjuk el a jobb minőségű levegőt, kevésbé zajos, ám annál több kereskedelmi, vendéglátói, kulturális és egyéb szolgáltatással tűzdelt életvitelt.

Megosztom

Hozzászólások

Ezek is érdekelhetnek

Ajánlataink

A LikeBalaton kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva