2019.07.30. 19:00
Vonattal a Balatonra - kényelmes, néha kalandos
Érdemes jól megtervezni az utazást annak, aki vonattal szeretne a Balatonra jutni. Az elmúlt hét nem volt eseménymentes a MÁV és a nagy melegben/viharokban a vasúttal utazók számára sem.

Júliusban lett 110 éves az észak-balatoni vasútvonal, melynek történelmi részéről mi is megemlékeztünk, de nézzünk vissza sokkal rövidebb időre, csupán egy hétre. Nos, most is sokminden történt, volt vihar, gázolás, műszaki probléma… Egy biztos, aki vonattal indul a Balatonra, érdemes induláskor itt tájékozódnia.

Július 23.

Kedden hajnalban Badacsonytomaj állomáson meghibásodott több váltó, ezért több vonat menetideje megnőtt. Az észak-balatoni vonalon utazóknak 30-50 perccel hosszabb menetidőre kell számítaniuk a meghibásodások miatt. A 9740-es számú tapolcai személyvonat 100 perc késéssel közlekedik tovább Badacsonytomajtól. A szakemberek már dolgoznak a hiba kijavításán.

Július 24.

Meghibásodott egy mozdony Alsóőrs és Balatonfüred között. A Déli pályaudvarról Tapolcára tartó Kék Hullám sebesvonat mozdonya meghibásodott, a vonathoz egy másik mozdonyt küldtek. A műszaki hiba miatt az észak-balatoni vonalon megnőtt a vonatok menetideje.

Július 26.

Sajtóértesülések szerint körülbelül 80 ember ragadt július 26-án pénteken a Székesfehérvári állomáson, mert már nem fértek fel a Balatonfüredre tartó Katica sebesvonatra, olyan tömeg volt a szerelvényeken. A zsúfoltság miatt állítólag a vonaton is rosszul lettek néhányan.
A MÁV sajtóosztálya így kommentálta a helyzetet: „Július 26-án, pénteken a Déli pályaudvarról 10:25-kor Balatonfüredre induló KATICA sebesvonat műszaki hiba miatt rövidebb szerelvénnyel közlekedett. A vonat a menetrendben két motorvonati egységgel van tervezve, de ezen a napon a szerelvényforduló szerint ehhez a járathoz rendelt második motorvonati egység reggel a lajosmizsei vonalon meghibásodott”

Sör és burger a vonaton? Jönnek a büfékocsik!

Július 28.

Országszerte akadozik a vonatközlekedés a viharok miatt. Szombatról vasárnapra virradó éjszaka a viharos időjárás több vonalon is fennakadásokat okozott a vasúti közlekedésben. Vasárnap délelőtt még több vonalon várhatóak korlátozások a személyszállító vonatok közlekedésében. A Székesfehérvár-Szombathely vonalon várhatóan délig viszik pótlóbuszok az utasokat Veszprém és Ajka között a kidőlt fák eltávolítása és a felsővezeték helyreállítása miatt. A menetidő 30-60 perccel megnő.

Július 29.

Gázolt a Katica sebesvonat, késnek a vonatok az észak-balatoni vonalon. A Balatonfüredről Budapest-Déli pályaudvarra tartó Katica sebesvonat egy embert elgázolt Szabadbattyán és Polgárdi-Ipartelepek állomás között 12:29-kor. A helyszínelés ideje alatt a vonatok nem közlekedhetnek a két állomás között, és pótlóbuszokat sem indítanak. Az észak-balatoni vonalon jelentősen megnőhet a menetidő.

 

A kellemetlen helyzetek is jobban kezelhetők, ha megfelelő információink vannak. Itt találod az összes balatoni vonatról az infókat.

 

Július 30.

Jó hírrel is szolgálhatunk, hamarosan szolgálatba áll, és a Balatonra is jut a MÁV-Start Zrt. első húsz, saját forrásból gyártott, nemzetközi forgalomra alkalmas, új generációs InterCity-kocsijából.

 

Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy az új flotta nemcsak modern, dizájnos, hanem praktikus, kényelmes, ráadásul a kocsik egy része családbarát és akadálymentesített is lesz. A prémiumszolgáltatásra vagy csendre, nyugalomra vágyók igényeihez alkalmazkodó fülkék is lesznek az első osztályon – tette hozzá.

Az új IC+ kocsikkal a Keszthelyre közlekedő Balaton expresszvonatokon, a Záhonyból és Miskolcról a Balatonra; Budapestről Miskolcra, Békéscsabára Nyíregyházára tartó IC-szerelvényeken találkozhatnak az utasok.

A nemzetközi forgalomra szánt, légkondicionált kocsik közül tíz másodosztályú, tíz pedig akadálymentesített, többcélú teres, s mindkét típus 200 km/órás sebességre alkalmas.

A több célra felosztott belterű kocsikban 47 ülőhely van, és lesz 3 kerekesszékes számára kijelölt hely is. Az ülőhelyek foglaltságát elektronikus rendszer jelzi. Két családi szakasz található rajta, öt-öt üléssel és tárolóval a nagyobb csomagoknak, összecsukott babakocsiknak; az akadálymentesített mosdókban pelenkázó is lesz. A kerékpár szállítására nyolc helyet alakítanak ki.

Érdekesség, hogy a kocsik levegős rendszeréből a gumiabroncsokat is felfújathatják a biciklisek, az elektromos kerékpárok, illetve a kerekesszékek töltésére alkalmas dugaszoló aljzatok is lesznek a járműveken.

Fotók: MÁV
Nyitókép: veol.hu

Megosztom

Hozzászólások

Ezek is érdekelhetnek

A LikeBalaton kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva