A négy szervezet vezetője megállapodást írt alá a kápolnapusztai bivalyrezervátumban, s talán jelképesnek is tekinthető, hogy a sajtótájékoztató idején előbb az ott élő gulya, majd a zalakarosi dottóval egy turistacsoport is megérkezett.
Könnyid László, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgató-helyettese kiemelte, a West of Balaton (WoB) olyan kezdeményezés, amely mögé boldogan állt az MTÜ, hiszen a partnerek, hálózatban gondolkodva, tartalommal töltik meg a desztináció kifejezést, amely sok más esetben csak tankönyvi definíció vagy üres szólam.
A lényeg, hogy a „négyek” kedvezmények biztosításával egymás attrakcióira is felhívják a figyelmet, így erősítve az egész térség turizmusát – s nemcsak főszezonban, hanem ősszel és télen is, amikor még fontosabb ez a szemlélet. A projekt sikerre van ítélve, jelentette ki a szakember.
– A Balaton egészét tekintve ígéretesek a számok – adott helyzetképet Könnyid László.
– Június harmadik hetében, tehát még nem a főszezonban 28 ezren fordultak meg a turisztikai régióban, a vendégéjszakák száma pedig megközelítette a 60 ezret. A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ nyilvántartása alapján pedig már látjuk, az országban júliusra több mint 123 ezer, augusztusra pedig 100 ezer foglalás érkezett, ezek jó része a Balatonhoz. És a szeptember is biztató az egyelőre 60 ezres foglalásszámával. A külföldi vendégek visszatérését illetően is optimisták lehetünk, hiszen nyárra az összesített adat több mint negyede hozzájuk kötődik, az ősz első hónapjára pedig az arány 34 százalékos.
A vezérigazgató-helyettes elmondta, a legnépszerűbb települések listáján jobbára fürdőhelyszíneket találni a nyári foglalások alapján, a toplista sorrendje most így fest: Balatonfüred, Siófok, Zalakaros, Hévíz, Cserszegtomaj, Zamárdi, Badacsonytomaj, Tihany, Keszthely és Balatonföldvár.
Puskás Zoltán, a Balaton-felvidéki Nemzeti Park igazgatója azt hangsúlyozta, a BFNP szakmai, természetvédelmi tevékenysége mellett ökoturisztikai szereplő is, hiszen 14 bemutatóhelyén évente mintegy félmillió látogató fordul meg. Úgy fogalmazott, a WoB rendszere a családoknak komoly segítség, ami különösen fontos egy olyan évben, amikor elsősorban a belföldi turizmusban gondolkodhatunk.
Olvasd el, milyen, amikor a bivalyok strandolnak!
Mit jelent a WoB?
A szisztéma egyszerű: aki a négy helyszín valamelyikén belépőjegyet vált, 20 százalékos kedvezményre jogosító kupont kap, amit beválthat a többi partnernél, amelyek így erősítik egymást és a Nyugat-Balaton egészét is.
– Amikor valaki úti célt választ, nemcsak egy településről dönt, hanem desztinációról, térségről, ami jó és rossz időben egyaránt programot és élményt biztosíthat – emelte ki a partnerséget megalapozó gondolatot Pálinkás Róbert, a Helikon Kastélymúzeum igazgatója.
– A mi együttműködésünk erre kínál kifejezetten jó megoldást, hiszen sikerült ötvözni a különböző attraktív élményelemeket, a kalandparkot, a fürdőt, a csodás természeti környezetet és azt a magaskultúrát, amit a Festeticsek örökségül hagytak ránk. Ezek önmagukban is kiemelkedők, és ha ezeket csokorba fogjuk, akkor sok ember választja majd ennek hatására a térséget.
Ismered a Festetics-hölgyek történeteit?
A keszthelyi intézmény az ország leglátogatottabb kastélya, tavaly több mint 240 ezer látogatót fogadott hat állandó kiállításában, a négy helyszín pedig együttesen egymillió vendéget vonz évente, és mint Szabadics Zoltán, a zalaszabari Zobori Élménypark tulajdonosa kiemelte, a West of Balaton segíthet abban, hogy a Covid után ez az adat minél gyorsabban visszaépüljön, hosszabb távon pedig hozzájárulhat a növekedéséhez is.
– A családnak kalandra, természetre, csobbanásra és kultúrára van szüksége pihenése idején, a mi ajánlatunk, a 20 százalékos kedvezmény pedig több fő esetén már komoly megtakarítás, ami segíthet abban, hogy minél többen a Nyugat-Balatont válasszák, amelynek szerves része a Kis-Balaton is, ami nemcsak a tó vízminőségét, de a balatoni turizmust is nagymértékben befolyásolja – szögezte le.
Ezt a gondolatot erősítette meg Novák Ferenc, Zalakaros polgármestere is, tudatva: a város is megszenvedte az elmúlt időszakot, de közben folyamatosan készült az újranyitásra, és folytatódnak a fejlesztések, például az 1,6 milliárd forintos gyógyhelyi beruházás. Kifejtette, ezeknek köszönhetően bíznak abban, hogy Karos továbbra is az ország egyik legnépszerűbb célpontja marad, s mivel az együttműködés valamennyi résztvevője vezető szereplő a maga kategóriájában, az összefogás valóban gyümölcsöző és eredményes lehet.
– Városunk jelmondata, a „Meríts erőt a természet csodáiból” azt is üzeni, hogy a nyugat-balatoni térség fantasztikus értékekkel rendelkezik, s Hévízzel együtt ez Magyarország egyik legértékesebb desztinációja, elképesztő potenciállal, kétmilliós vendégéjszaka számmal. Ezt a pozíciónkat az összefogás tovább erősítheti.
Forrás: zaol.hu