Turbéki Bernadett/sonline.hu | 2023.02.11. 12:00
Kajmánok között fürdött és maja romokat fotózott a fonyódi nő
Télen veszi ki szinte egész éves szabadságát a fonyódi Mihalicz Ágnes és évről évre Dél-, illetve Közép-Amerikába jár telelni, annyira elbűvölik az ottani kulturális és természeti értékek.

Vízeséstől vízesésig, hegyre fel, hegyről le, barlangba be, barlangból ki; valahogy így zajlott le az utóbbi három hét Guatemalában a fonyódi amatőr természetfotós számára, aki hihetetlenül gazdag állatvilágot és érintetlen maja romokat kapott lencsevégre. Szombaton érkezett haza Guatemalából és – mint mondta – az időeltolódás miatt kicsit még mindig a tengerentúlon érzi magát.

– Nagyon kalandos utunk volt, érintetlen helyeken jártunk – mesélte. – Olyan maja romok között, amelyeket még nem tártak fel. A Tikal Nemzeti Parkban nagyon kevés turistával találkoztunk, még nem fedezték fel igazán a hely csodáit. Túrázhattunk egy közelmúltban kitört, ám most már csak pöfékelő vulkánnál, és

eveztünk olyan folyókon, amelyek partján kajmánok lestek ránk,

közben a helyi asszonyok tőlük néhány száz méternyire mosták a ruhákat. Mi is bátrak voltunk, mert megmártóztunk a vízben – mesélte a hobbifotós, aki a saját holmiján kívül a teljes fotósfelszerelését is magával cipelte.

– Nagyon türelmesek voltak velem a túratársak, mindig megvártak. Az optikák, a gépem tíz pluszkilót jelentett. Gyakran utaztunk helyi tömegközlekedéssel. Nincs olyan busz, amire ne férne fel még egy ember. Arrébb kerülnek táskák, kosarak, hogy mindenkinek jusson hely, bár a helybeliek kis termetűek, és az ő méretüknek megfelelőek a buszok is – mesélte Ágnes, aki a helyi konyhát is megkóstolta. Bátran vásárolt árusoktól rizsből, babból, csirkéből és halból készült ételeket, és a gyümölcsök íze is rabul ejtette. – A mangó olyan érett és édes, hogy a könyökünkig csöpög, a banánok különféle színben és ízben pompáznak és olyan gyümölcsöket kóstoltam, hogy még most sem tudom, mi a nevük. A Karib-tenger partján is jártunk, a pelikánok között. A dzsungelben a fejünk fölött közvetlenül a tukánok és olyan madarak, hogy még mindig a fajtájukat kutatom.

Peruban is járt, s várja Venezuela

– Voltam már Kolumbiában, Peruban, Ecuadorban, és most Guatemalában – sorolta. – Ugyanazzal a társasággal, Nagy Endre vezetésével megyek mindig. 2020-ban Peruban voltunk két hetet karanténban, és további kettőt itthon, amikor a világjárvány kitört – emlékezett. Mihalicz Ágnes elmondta: Guatemalában olyan sok képet készített, hogy még nem tudta kiválogatni, de a fotós közösségi oldalán már látható néhány állatos fotó. A fonyódi nő Venezuelát tűzte ki a következő úti célként.