Péter B. Árpád / zaol.hu | 2020.08.08. 12:00
Tehénfejés a piacon? A Balatonnál ez sem lehetetlen!
A hévízi jersey-show és fejési bemutató visszavitte az érdeklődőket a gyökerekhez, Boróka és Bazsalikom azt is békésen tűrték, hogy gyerekek próbálták fejni őket. A friss, langyos tej mindenki körében rendkívül kapós volt.

A járvány és a maszkhordás falat húzott az emberek közé, ami érzékelhető a termelői piacon is. Benkő Lajos, a hévízi vásártér első embere ezt szeretné lebontani. Ezért született meg az Ismerj meg bennünket! elnevezésű sorozat, amely bemutatókra, illetve termelői gazdaságlátogatásokra hívja az érdeklődőket. Múlt szombaton „kettő az egyben” volt: Korosa András sajtműhelyének tehenészetéből vitt el a piacra két jersey-t, Borókát és Bazsalikomot, amelyek azt is békésen tűrték, hogy gyerekek próbálták fejni őket. A friss, langyos tej aztán mindenki körében rendkívül kapós volt.

Korosa András korábban is tartott fejési bemutatót:

A Korosajt Műhely nemesbüki birtokán most 29 tagú az állomány, és továbbra is szabály: minden négylábúnak B-betűvel kezdődő neve van. Az is extra, amint a bemutató során Korosa András elmesélte, hogy náluk nyugdíjazzák a teheneket, vagyis a „szolgálati idő” után nem viszik vágóhídra őket, hanem a többiekkel együtt, boldogan – és már dologtalanul – megöregedhetnek.

Itt olvashatsz a boldog tehenekről!

Fejni ugyan nem könnyű, de sok ifjú azért kipróbálta
Fotó: Péter B. Árpád / Zalai Hírlap

– Jó ez a piaci akció, hiszen fontos bemutatni, hogy itt, a közvetlen régiónkban milyen termelők és termékek vannak, s időnként jó visszamenni a gyökerekhez is, hogy minél többen lássák, miből lesz például a tej, a sajt, mert a legtöbben lassan csak készárukkal találkoznak a boltokban. Helyi terméket egyébként megéri vásárolni, hiszen a rövid láncú értékesítés miatt biztonságos és a minőség is magasabb.

Nézd meg képeinket a nemesbüki tehenekről:

A termelői piac vezetője szerint a szombatihoz hasonló élményekkel lehet megismertetni, népszerűsíteni a helyi termelőket és a minőségi, kézműves termékeket.

– Az emberek érdeklődnek, nyitottak – szögezte le Benkő Lajos –, szívesen nézik a különféle bemutatókat. Úgy tűnik, ez jó ötlet arra, hogy az árusokat és a vásárlókat közelebb hozzuk egymáshoz. Persze, az utóbbi időben egyre népszerűbbek a helyi termékek, de a járvány és annak minden hatása, következménye e téren is némi bizalomcsökkenést hozott. Ezt kell feloldanunk, megszüntetnünk, és ehhez kellenek az akciók, a találkozások, a jó élmények. A helyi termelői piac természetesen erre is kiválóan alkalmas.
Az Ismerj meg bennünket! sorozat a következő hetekben folytatódik a hévízi piacon és a gazdaságokban.

Forrás: zaol.hu

Megosztom

Hozzászólások

Ezek is érdekelhetnek

A LikeBalaton kiadója a Mediaworks Hungary Zrt. © Minden jog fenntartva