
Folytatódnak a tavaly indult felújítások a gyorsforgalmi utakon.
Az M7-esen a Kőröshegyi völgyhíd, Balatonlelle és Becsehely térségében kell elterelésekre számítani.
Március 20. és 24. között a terelések kiépítésével megkezdődik az idei szintrehozási munkálatok előkészítése – tájékoztatott a MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., írja az MTI.

Megújul a Kőröshegyi völgyhíd, terelésre kell számítani
Fotó: Krausz Andrea/likeBalaton.hu
A pihenőhelyek WC-i is teljesen megújulnak
Tavaly augusztusban elkezdődött a pihenőhelyek felújítása is,
kicserélik az épületek gépészetét, a belső burkolatokat, a szanitereket, az ajtókat, a tetőket, megújulnak a külső homlokzatok is, emellett a megállókban új bútorokat helyeznek ki.
Idén néhány csomópontban is szükség lesz a burkolatok cseréjére. Emiatt az idei munkálatok végéig, várhatóan novemberig, több csomópontban is lehetnek zárások, terelések – hívta fel a figyelmet az MKIF.
A turisztikai szezonban leállnak az útfelújítás munkálatai
Az M7-esen – a tavalyi évhez hasonlóan – a vakáció ideje alatt a Budapest és Balaton közötti szakaszon idén is szüneteltetik a munkát.
Az MKIF idén is kilenc gyorsforgalmi úton – M1, M15, M3, M30, M35, M4, M7, M70, M8 – végez felújításokat.
Magyarország eddigi legnagyobb gyorsforgalmi útfelújítása tavaly kezdődött és 2025-ig tart,
ami 538 kilométert, az MKIF által üzemeltetett, fenntartott pálya 43 százalékát érinti. Tavaly 3,6 millió négyzetméteren cserélték ki a régi, tönkrement burkolatot, amihez félmillió tonna aszfaltot használtak fel. Ezzel a teljes főpálya 19 százaléka újult meg az elmúlt évben, közöttük 106 híd és felüljáró.
Idén várhatóan a főpálya újabb ötöde kap új burkolatot, emellett 110 hidat és felüljárót is felújítanak.
Nyitókép: Krausz Andrea/likeBalaton.hu