A híd 38 saruja közül három jelentősen elhasználódott, amit az évenkénti hídvizsgálatok és a féléves hídszemlék során állapítottak meg. A saruk a híd szerkezeti elemei közé tartoznak, amelyek a híd mozgásának szabályozásáért felelősek, ezzel biztosítva a hosszú távú stabilitást és biztonságot. A Kőröshegyi völgyhídon a sarucsere rendkívül precíz műveletet igényel, hiszen a híd szerkezetét néhány centiméterrel meg kell emelni, hogy a 10 tonnás sarukat kicserélhessék.
Az 1872 méter hosszú, 2007-ben átadott híd történetében először végeznek ilyen jelentős karbantartási munkát, melynek során a dilatációs elemek korrózió elleni védelmét is ellátják. Ezért a híd teljes lezárása elengedhetetlen, ami jelentős forgalmi változásokkal jár. A munkálatokat a nyári turistaszezon végére időzítették a szakemberek, hogy így a lehető legkevésbé zavarják az arra közlekedőket.
A forgalmi korlátozások idejére terelőutakat jelöltek ki: a Budapest felől érkezőknek Zamárdi felső-Siófok nyugat csomópontban kell letérni az autópályáról, míg az országhatár felől érkezőknek pedig a balatonszárszói csomópontban.
Üresen áll a lezárt völgyhíd Kőröshegyen
A próbaemelésekkel gyorsan végeztek
Ez év áprilisában volt már forgalomkorlátozás a völgyhídon két próbaemelés miatt, akkor a tervezettnél sokkal gyorsabban, pár óra alatt végeztek a megemelésével.
A Völgyhíd Magyarország leghosszabb hídja és Közép-Európa legnagyobb viaduktja
1872 méter hosszú, legmagasabb pontja a terepszinttől 88 méter, szélessége 23,80 méter.
Tizenhat pillére közül a legmagasabb 79,70 méter, s a legalacsonyabb is 17,70 méter, míg a pillérek közti legnagyobb távolság 120 méter.
A híd megépítése egyedülálló mérnöki teljesítményt igényelt, a híd és a pálya szerkezetét mindkét végéről indítva, egyszerre építették.
:
Forrás: sonline.hu
Nyitókép, fotók: Németh Levente