2024. április 6-án szombaton, várhatóan 8 és 14 óra között lezárják a forgalom elől a Körőshegyi völgyhidat, a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szakembereinek ugyanis meg kell vizsgálni, hogy az elmúlt évek használata után milyen állapotban vannak az egyes pilléreknél található úgynevezett „saruk”, amelyek a hidat tartják. Ez a vizsgálat viszont csak forgalom nélkül és úgy történhet, ha a hidat megemelik.
A művelet néhány óráig tart, ennek során néhány centiméterrel megemelik a szerkezetet.
Mivel 38 saru tartja a hidat és egyidőben ennyi helyen nem lehet megemelni a szerkezetet, ezért szükség lesz még egy zárásra. Erre várhatóan 2024. április 13-án (szombaton) 8 és 14 óra között kerül sor. Azoknál a saruknál, ahol a próbaemelés során történő vizsgálatok azt mutatják, hogy a kérdéses sarukat cserélni szükséges, akkor ezeket – a tervezést és gyártást követően –, várhatóan augusztus végén, szeptember elején ki is cserélik.
A pályazár idejére kijelölt terelőutak az alábbiak:
- A Budapest felől érkezőknek Zamárdi csomópontban kell elhagyni a pályát és Balatonszárszónál lehet visszatérni.
Az országhatár felől közlekedőknek Balatonszárszó csomópontban kell elhagyni a pályát és Zamárdinál lehet visszatérni.
A tavaly indult szintrehozás során nem csak a tönkrement burkolatokat cserélik 2025-ig 538 km-en, de országszerte mintegy 200 hidat és felüljárót újítanak meg, köztük több nagy hidat is, például az M7-es völgyhídját.
Az M7-en, a Kőröshegyi-völgyhíd, Fonyód és Eszteregnye térségében a terelések kiépítésével már március 20-án elindultak az idei szintrehozási munkálatok. Az M7-en idén várhatóan 1,4 millió négyzetméteren cseréljük a tönkrement burkolatot új aszfaltra, ahol szükséges, a mélyebb rétegeket is javítanak. Várhatóan 60 híd és felüljáró is megújul ezen a pályán.
A vakáció ideje alatt nem végeznek előre tervezett munkálatokat Budapest és a Balaton között.
Nyitókép: Németh Levente