
A kerékpáros turizmus a fenntartható turizmus része és a turisztikai fenntarthatóság fontos alappillére a helyi lakosság bevonása, amely a kerékpáros turizmussal jól kivitelezhető. A kerékpáros fejlesztésekből a legtöbb esetben a helyi lakosok is részesülnek, amennyiben használnak kerékpárokat. De ide sorolható az is, hogy
a kerékpáros turizmus esetében a kisebb, helyi értékek, attrakciók is szerepet kaphatnak – így a helyi lakosság identitástudata is javulhat.

Bringások Keszthelyen
Fotó: Zalai Hírlap/Péter B. Árpád
A kerékpáros turizmus fejlesztésekor a helyi mikro- és kisvállalkozások is szerepet kapnak
Emellett a vállalkozások élénkítése is, mivel ez a turisztikai termék a kis léptékű szolgáltatásoknak is kedvez.
A kerékpáros turizmus másik előnyös oldala, hogy a desztinációk kerékpárra történő felfedezése egészen más élményt nyújt
egyéb közlekedési eszközhöz képest – a napjainkra jellemző élmény-alapú fogyasztásban pedig ez kiemelkedően fontos. Ráadásul (ugyancsak a fenntarthatóság elveihez alkalmazkodóan) ez a turizmus-fajta
úgy nyújt lehetőséget az utazó élményeinek növelésére, hogy csak minimális kiadásokat jelent az érintett közösségeknek.
Gondtalan bringázás? Erre figyelj szezonkezdet előtt.

Fotó: Penovác Károly/Napló
Nemzetközi kitekintés a bringás turizmusra
Az Eurovelo hálózatának 17 útvonala 42 országot érint és több mint 90.000 km hosszú. A itt lebonyolított évi közel 60 millió túra évi 7 milliárd Euró közvetlen bevételt generál.

Fotó: MTI/Komka Péter
6000 km épített kerépárút van hazánkban
Itthon több mint 6000 km épített kerékpárút várja a kerekezőket. 2010 óta 1850 km kerékpárút épült és 3000 km kerékpározható útvonal került kitáblázásra.
– Vitathatatlan, hogy a Balaton még mindig az első számú kerékpáros desztináció hazánkban. A Balaton mellett népszerűek a kerékpárúttal rendelkező, megkerülhető tavak (Fertő-tó, Velencei-tó, Tisza-tó) és a nagyobb népességet tömörítő, akár folyók mellett elhelyezkedő útvonalak (Budapest-Szentendre) – mondta Gangel Marcell, a Maketusz szakértője.
A MAKETUSZ céljai között
alapvető szempont a kerékpárosbarát szemlélet, ezen túl a biztonságos kerékpártárolás és az ingyenes ivóvíz biztosítása valamint a javítás, szerelés támogatása is.

Fotó: MAKETUSZ hivatalos
A Balatonnál is elsuhan majd a Giro d’Italia mezőnye. Részletek itt.
Bringabarát szolgáltatói hálózat létrehozása zajlik
– A MAKETUSZ célja többk között, hogy koordinálja e hálózat létrejöttét. Ez a rendszer összeköti a kerékpárosokat a bringabarát szállásokkal, vendéglátókkal, egyéb szolgáltatókkal valamint különböző attrakciókkal, mely egyrészt jó a kerékpáros turistáknak, másrészt a szolgáltatók egy fizetőképes kereslet felé tudnak nyitni. A szolgáltatások egy dinamikusan növekvő célcsoport számára lesznek könnyen megtalálható és vonzó célpontok – tette hozzá Coates Ádám turisztikai szakértő.
2022 őszére a bringaút a teljes Balatont körbeéri. Erről itt írtunk.
Március 1-jén és 2-dikán Vászolyon illetve Siófokon tartott workshopot a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség (Maketusz) szakértő csapata. A kerékpáros-turisztikai szakemberek fő célja a gerinchálózatok bringabarát fejlesztése, különös tekintettel a marketingkommunikációs feladatok kidolgozására, kerékpárosbarát szolgáltatói hálózat létrehozására és ennek folyamatos kommunikációjára. |
Nyitókép: MAKETUSZ