
A Volánbusz ezen az útvonalon Neoplan autóbuszokat használ, melyeket 2019-ben helyeztek üzembe. Ezek a járművek rendkívül korszerűek és kényelmesek mind az utasok, mind a sofőrök számára. A buszok 12 sebességes automata váltóval, fékasszisztens-berendezéssel, sávtartó automatikával, valamint légrugós sofőrüléssel vannak felszerelve. Emellett az autóbuszok légkondicionáltak, és minden ülésnél hálózati csatlakozó is található.

Képünk illusztráció
Négy sofőr dolgozik az útvonalon. A hosszú menetidő miatt a járat üzemeltetése szigorú vezetési és pihenőidő szabályok betartásával történik.
A MÁV-VOLÁN Magazin interjújában az egyik sofőr, Megyeri Mihály mesélt róla.– A menetidő tíz óra, de ennyit nem vezetünk, hiszen ebbe az időbe a megállások is beletartoznak. A járat Békéscsaba és Zalaegerszeg között 69 helyen áll meg, ezen belül Kecskeméten 17, Dunaújvárosban 35, Siófokon pedig 15 percet tartózkodik a busz. Ezekből két alkalommal, 15 és 30 percet kötelezően pihenéssel kell tölteni.
Az, hogy az útvonal a Balaton déli partján is végigfut, különösen vonzó az utasok számára. A busz Siófokon megáll, majd továbbhalad Keszthelyre és Hévízre.

Képünk illusztráció
Az 1499-es buszjárat autóbuszvezetői, mint Megyeri Mihály, szenvedéllyel végzik munkájukat.
– Gyermekkori álmom vált valóra azzal, hogy autóbuszvezető lettem. Ezt a munkát, ilyen hosszú távú járatokon csak szenvedélyből lehet végezni. Szeretek vezetni és emberekkel foglalkozni, azzal együtt, hogy ez a munka nagy türelmet igényel, és az embernek ismernie kell saját magát is, hogy mit bír, mit tud vállalni – mesélte Mihály.