– Amennyiben az Igazgatóság döntését a Felügyelő Bizottság is támogatja, úgy a javaslat a Közgyűlés elé kerül, aki a végső döntést hozza majd meg a kérdésben – olvasható a BAHART január 15-i közleményében
– A többségi tulajdonos Magyar Államot képviselő Magyar Turisztikai Ügynökség előzetesen megerősítette, hogy az Igazgatóság döntését a Közgyűlésen támogatni fogja,
így a balatoni kikötők üzemeltetése továbbra is a BAHART feladata marad.
A pályázat felfüggesztését Witzmann Mihály, a térség országgyűlési képviselőjének kezdeményezésre, a térség kormánypárti képviselőinek egyetértésével javasolja az Igazgatóság, mert az újonnan kinevezett vezérigazgató szeretné alaposan felülvizsgálni az országgyűlési képviselő javaslatait.
A pályázat felfüggesztése a fejlesztéseket nem befolyásolja, azaz a flotta megújítása, az új hajók beszerzése is folytatódik menetrend szerint, és hamarosan új kompok és személyszállító hajók építésének szerződéskötését jelenthetjük be – szól a hajózási cég közleménye.
A Balatoni Hajózási Zrt. közgyűlése 2020. szeptember 18-án döntött a cég vitorláskikötő hálózatának üzemeltetési szerződés keretében történő használatba adásáról, és a májusban elfogadott újjászervezési tervnek megfelelően a hajózási társaság nyilvános pályázatot hirdetett. A pályázat azonban eredménytelenül zárult. A tizenegy balatoni vitorláskikötőre csak egyben lehetett volna pályázni, a nyertes pedig 15 évre vehette volna bérbe az ingatlanokat.
A likeBalaton.hu is foglalkozott a témával, a cikk itt olvasható.
Nyitókép: BAHART