Megnyílt Hévízen Medgyessy-Kovács Gyula elgondolkodtató tárlata
Megnyílt a Balatonfüreden alkotó Medgyessy-Kovács Gyula festőművész különleges, Expresszív absztrakció című tárlata a hévízi Belvárosi Múzeumban. A nagyméretű képeket felvonultató kiállítás szeptember 15-ig látható.
A megnyitó egyik különlegessége az volt, hogy az elismert alkotó, illetve a tárlatot méltató Verebes György Munkácsy-díjas festőművész is zongora mögé ült, utóbbi a hévízi művészeti iskolát vezető, ezúttal fuvolán közreműködő régi baráttal, Varga Endrével közösen ejtette ámulatba a közönséget.
Medgyessy-Kovács Gyula művei jellegzetesen egyediek különleges alkotói módszere miatt.
Kézzel vagy tubusból viszi fel a festéket a vászonra
– Közvetlenül kézzel vagy tubusból viszi fel a festéket a vászonra, így az alkotói folyamat során sokkal közvetlenebb, személyesebb kapcsolata alakul ki az anyagokkal, hiszen egy közvetítő közeg, segédeszköz, vagyis az ecset vagy a spakli kimarad a mű létrehozásából. A festékrétegek vastag, plasztikus kialakításával pedig a képek újabb dimenziót hódítanak meg. Az ő nevéhez fűződik az ország legnagyobb kültéri pannósorozata, amely Hajdúszoboszlón látható – méltatta a művészt Hermann Katalin.
A kiállítást megnyitó Verebes György, régi ismeretségük okán, több, együtt átélt történetet is felelevenített, például azt, hogy mindketten jártak Binder Károlyhoz zongoraórákra, s persze jónéhányszor állítottak ki közösen az elmúlt évtizedek során.
– Mindig összeszőtte utunkat a sors, annak ellenére, hogy művészi karakterben – festészetben és zenében egyaránt – eltérőek vagyunk – jegyezte meg az alkotótárs.
– Egyik tanárom azt mondta, négyféle festő létezik: a léniások, a hadonászók, a fényképészek és a viccesek, akik történeteket mesélnek. Mindig a megidézés a lényeges, amely a festészet rendteremtő akciója, gesztusa – mondta a festőművész.
Mindez megfeleltethető a négy emberi alapkarakternek is.
Medgyessy-Kovács Gyula expresszív gesztusfestő, aki indulatból, érzelemből, mindenféle tervezgetés nélkül készíti el a kép felületét
ami persze nem jelenti azt, hogy a festés folyamatát, ami számára egyfajta érzelmi tánc, ne előzné meg valamifajta tervezés, hiszen a festmény soha nem a véletlen műve.
A hévízi tárlatra az utóbbi tizenöt év alkotásaiból válogattak. Akadnak közöttük olyanok, amelyeken motívumok – terek, emberek, tájak, épületek – fedezhetők fel, s vannak olyanok is, amelyekből kioldódnak a felismerhető formák. Mindig a megidézés a lényeges, amely a festészet rendteremtő akciója, gesztusa – elemezte a műveket a Munkácsy-díjas művész.
:
Forrás: zaol.hu
Nyitókép: A tárlatnyitón (b-j) Medgyessy-Kovács Gyula, Hermann Katalin és Verebes György
Fotó: zaol.hu/Péter B. Árpád