
Újabb szakaszt villamosítanak a Balaton északi vasútvonalán: Balatonfüred és Keszthely között összesen 105 kilométeren indulhat el majd a projekt, amelynek során az állomások és a megállók is megújulnak.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közzétette a Balatonfüred-Tapolca-Keszthely, és ehhez kapcsolódva a Tapolca-Ukk vasútvonal fejlesztésére kiírt tervezői közbeszerzés eredményét – írja az Origo.

Keszthelyi vasútállomás
Fotó: Keszey Ágnes
A projektben a szűk keresztmetszet kiváltásának, a villamosításnak, a felvételi épületek rekonstrukciójának és a központi forgalomirányítás kialakításának az előkészítése történik meg. A fejlesztés a Szabadbattyán és Keszthely közötti villamosítás második üteme.A tervezéssel érintett vasút összes hossza 105 kilométer, amely a Balatonfüred-Tapolca-Keszthely és az Ukk-Tapolca szakaszokból tevődik össze. A több mint száztíz éves vonalszakaszon ötven éve hajtottak végre utoljára jelentősebb korszerűsítést. A pályarekonstrukciós munkálatoknak köszönhetően az eddigi sebességkorlátozások is megszűnnek.

Balatonfüredi állomás
Fotó: MÁV/Fülöp Ildikó
A fejlesztést a vonal leterheltsége is indokolja: a júliusi és augusztusi hétvégeken ellehetetlenül a közlekedés: dugóban állnak az autók, és a vonatokon gombostűt sem lehet leejteni. A felújítás és villamosítás ugyanakkor lehetővé teszi, hogy a Balaton mellé vezényeljék a korszerű, légkondicionált, elővárosi villamos motorvonatokat. Emellett a villamos vontatásnak köszönhetően csökkenhet az eljutási idő a Balatonhoz.
Nyitókép: Keszey Ágnes