Litkey Farkas az előző, 35 láb hosszú hajóját 2015-ben vásárolta. Habár számos versenyt és két Kékszalagot is nyertek vele, az elmúlt 3 évben egyértelműen a nagyobb (45-50 lábas) vitorlások győzedelmeskedtek.
Az új, 45 lábas, AC45 típusú katamaránja Thaiföldről érkezett.
A költségek egynegyedét jelenti maga a hajótest, ám jelentős hányadát a különböző fejlesztések teszik ki, melynek nagy része hazai műhelyekben zajlik.
A hosszabb árbóc építésére különösen nagy hangsúlyt fektetnek, illetve készül egy új vitorla is.
– Habár ez lesz a 7. hajóm, úgy érzem, sokkal jobban fogom ismerni, mint az eddigieket, hiszen a fejlesztés során minden döntést alaposan megfontolunk – mondta el Litkey Farkas. A munkálatok jelenleg is folynak, a csapat pedig hamarosan elkezdhet vitorlázni.
Összeszokott csapat készül a Kékszalagra
A versenyzők más hajóosztályokban is vitorláznak, a felkészülési szezonban azonban egyértelműen a Kékszalag van fókuszban. Az edzések általában csütörtökön és pénteken, a késő délutáni, esti órákban zajlanak. Idén csupán egy poszton történt változás, így egy nagyon összeszokott legénységről van szó. Négyen a húszas éveik elejét tapossák, míg ketten idősebbek, de természetesen mindannyian nagy hangsúlyt fektetnek a technikai és a fizikai felkészülésre is.
A tagok kiválasztása nem csupán az erőnlét és a képességek alapján történik.
– Az évek alatt megtanultam, hogy az egyik legfontosabb tényező az, hogy a résztvevők jól érezzék magukat egymás társaságában, hiszen
erősebb egy olyan csapat, amelyben jól tudunk együttműködni, mint ahol „csupán” kiváló vitorlázók vannak
– mondta el Litkey Farkas.
Kiderül, hogy erős szélben mit tudnak
Az eredmények tekintetében egyébként bizakodóak, ahogy Litkey Farkas fogalmazott, gyenge szélben nagyon jól teljesítenek, azonban erős szélben egyelőre még nem vitorláznak elég meggyőzően, így a fejlesztések során elsősorban erre koncentrálnak.
– A szimulátor szerint úgy tűnik, hogy tudjuk a megoldást, és majd, ha vízen leszünk kiderül, helyesen gondoljuk-e. Azt szoktam mondani, hogy ha minden úgy működne, mint a szimulátorokban, akkor minden F1-es autó egyforma gyors lenne – tette hozzá a vitorlázó.
Litkey Farkas tavaly óta dolgozik a Process Solutions, a piacvezető számviteli és bérszámfejtési outsourcing céggel egy együttműködés keretében, támogatásuk pedig nagy segítséget nyújt a fejlesztések során.
Farkas és csapata várhatóan a májusi és júniusi versenyek során teszteli majd a katamarán beállításait,
a Mihálkovics Kupán, a Hamis Szalagon, valamint a Kékszalagot megelőző Fehér Szalagon is találkozhatunk velük.
– Izgalmas lesz az idei szezon, hiszen a hajók mérete egyre inkább meghatározza a versenyek kimenetelét – mondta el Farkas. Hozzátette, hogy a vízmélységnek köszönhetően a legnagyobb vitorlás a Balatonon maximum 70 lábas lehet, azonban ezek ára 10-15 millió euró körül mozog, így nem lát rá esélyt, hogy a közeljövőben bekerülnének a résztvevők közé. A Kékszalagon való szereplésről pedig profi sportolóhoz méltó hozzáállással nyilatkozott:
„A dobogóval elégedett lennék, boldog csak az első hellyel.”
Nyitókép: Process Solutions – hivatalos