A csütörtökön 11 órakor rajtoló 55. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjra összesen 2532 vitorlázó adta le a nevezését. Ők 515 hajóval (ezen belül nyolc külföldi) vágott neki a több mint 150 kilométeres távnak. A szervezők azt írták, összesen 29 hajóosztályban és nyolc értékelési csoportban értékelik a versenyt.
A kikötés miatt jelentett gondot a nagy szél
A meteorológusok már szerdán viharos szelet jósoltak a tavon, ezért a csütörtöki 9 óráról 11 órára halasztották Kékszalag rajtját. Mint mondták, a vitorlázók többségének nem okoz gondot a 60 km/órás szél, de a versenyre érkező hajók kikötői vendéghelyek hiánya miatt nem tudott biztonságosan kikötni.
A szél így is a versenyzők oldalán állt, ami lehetővé tette, hogy a hajók nagyon gyorsan teljesítsék a távot. Bár az előzetes szakértői vélemények szerint szinte biztos volt, hogy egy katamarános hajó fog győzni, az átlagosnál erősebb szél miatt a Fifty-Fifty csapata végig az élen száguldott, és sokkal gyorsabban érte el keszthelyi fordulót, mint korábban bármikor.
Űridőt ért el az MLS Raiffeisen 5050 Fifty-Fifty
Űridővel, új rekorddal 5 óra 3 perc 56 másodperc alatt be is ért a füredi célba, ezzel
több mint 2 órával megdöntötte saját rekordját, ami 7 óra 13 perc volt.
Józsa Márton hajója negyedik győzelmét aratta a verseny történetében 2012, 2014, 2022 után.
– Ha nem lett volna egy-két leállás, például Siófoknál, akkor a korábban jelzett négy és fél órás befutási idő sem lehetetlen! Tehát van még min javítani – mondta Józsa Márton a Fifty-fifty kormányosa a befutó után.
A csapat tagjai:
Józsa Márton kormányos
Goszleth Marcell
Németh Áron
Adorján Csaba
Józsa–Kovács Attila
Dénes Bence
Erőss Lóránd
Második lett az RMS, a dobogó harmadik fokára pedig Prospex-Delta Sailing Team tagjai léphetnek. A negyedik helyen a Team Kaáli végzett.
Nyitókép: MTI/ Vasvári Tamás