A közelmúltban, néhány nap leforgása alatt, öt rangos turisztikai díjat kapott Hévíz, amely az ágazat nehéz helyzetében előremenekült, s a megújulást választotta, nyitva a fiatalok és a gyermekes családok felé.
Mindennek kapcsán Pálffy Tamás, a Hévízi Turisztikai Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója emlékeztetett: a cég 2020 tavaszán kezdeményezte egy új belföldi marketingstratégia kialakítását.
– Bár a hévízi vendégéjszakák száma 2019-ig évről évre növekedett – folytatta a szakember –, mégis nyilvánvalóvá vált, hogy a tradicionális, gyógyászatra alapozott brandet szükséges megújítani, kibővíteni, fiatalítani. Éppen ezért azt próbáltuk bemutatni kampányainkban, hogy a hévízi desztináció sokkal több élményígérettel kecsegtet bel- és külföldi vendégei számára, mint amit a felmérések alapján a potenciális látogatók gondolnak.
A 2021-ben elfogadott stratégia összefoglalja mindazokat a marketingcélokat, amelyeket az utóbbi évek változásai megköveteltek a turizmusban – fogalmazott Pálffy Tamás. Mint mondta: illeszkedik a változó vendégigényekhez és az új trendekhez, miközben figyelembe veszi, hogy a helyi adottságok milyen módon és milyen piaci szegmensekben teszik lehetővé a bővülést.
Az új koncepció nemcsak a korábbiaktól eltérő célcsoportokat – például: egészségtudatos, fitt, sportos, aktív, ökotudatos, városias, túlterhelt, minőségi időre vágyó – határoz meg, hanem a Hévízről alkotott képet is átformálja, ugyanis az üzenetek tartalmukban, arculatukban és szóhasználatukban is megújultak.
– A terv egységes szerkezetbe foglalja mindazokat a tapasztalatokat és kreatív ötleteket, amelyekkel a fiatalosabb, tehát a 40+-os közönséget lehet megszólítani. Olyan szolgáltatásokat, eseményeket, komplex és egyben fenntartható programokat vázol, amelyekkel akár már rövidebb, illetve hosszabb távon is bővíthető a turisztikai kínálat – szögezte le az ügyvezető igazgató.
Hévízen felismerték, hogy a közeli attrakciók egymást erősítve tesznek egy térséget vonzóbbá és segítik elő a hosszabb tartózkodási időt. Az üzenet középpontjában ezért ma már nem csak a híres és sokakat vonzó Hévízi-tó, valamint a tradicionális egészségturizmus áll, mivel „a város a továbbiakban nem lehet elkülönült célpont”, mondta Pálffy Tamás. Ehelyett a város és környéke egységként válik úti céllá, melynek új hívószava az élménygarancia.
Ezen stratégia már megvalósult elemei között van például a most ugyancsak díjazott HéVíziBivaly Duatlon sportverseny, a megújult honlap és a városi kiadványok sokasága, vagy éppen az Európa Kulturális Fővárosa-programhoz kapcsolódva megrendezett ökotudatos kulturális események egész sora, amelyek helyszíne a közelmúltban megújult Véderdő.
Nézd meg képeinket a Véderdőről!
:
Nyitókép: Hévíz Tourinform – hivatalos