Az első benyomás ugyanis meghatározó, és nem csak az alkudozásban, hanem az érdeklődők elcsábításában is nagy szerepet játszik. Szóval, itt van néhány gyorsan emészthető, költségmentes profi tipp, ami garantáltan felkelti az érdeklődést!
Az ingatlan hirdetési fotók az eladás kulcsa. Na jó, az emberi kapcsolatainkat is gyakran a szemünk „gyors ítélőbírósága” alapozza meg. És nemcsak akkor fontos az első benyomás, amikor egy új ruhát vásárolsz, hanem egy ingatlan esetében is. Hiszen az életed megtakarításáról, egy nagy elköteleződésről van szó. Az alábbi tippekkel segíteni szeretnénk azoknak, akik lakást, házat, nyaralót vagy üzleti ingatlant kínálnak eladásra vagy kiadásra. Ugyanis egy jó hirdetés nélkül mindez csak nehezen, és akár anyagi veszteséggel járhat.
A jó ingatlanfotó 7 jellemzője
A jó hirdetés lelke a fotó. Ezért összegyűjtöttünk néhány tippet arról, mire kell figyelni, amikor dokumentálod az eladásra vagy kiadásra szánt ingatlanokat:
- Készíts jó minőségű képet! Nem kell drága felszerelés ahhoz, hogy a fotók örömet okozzanak. Csak figyelj a fény irányára (soha ne fotózz nappal vagy lámpával szemben, hacsak nem szeretnéd megmutatni, hogy hogyan vakítja el az ingatlan tulajdonosának szemét a fény), az árnyékokra (jobb, ha nem vagy látható a képen, még árnyék formájában sem), és az élességre (ne rángasd a kamerát, legyél türelmes, készíts több képet is ugyanabból az beállításból).
- Fotózd le az összes helyiséget! Az érdeklődők minden helyiséget látni akarnak. A kamra és a nappali is ugyanolyan fontos. Segíthet a tájékozódásban, ha a képeket logikus sorrendben, a lakásban történő haladás irányában készíted el. Ha egy képen nem fér bele az egész helyiség, készíts több nézetből képet, vagy használj panorámakép funkciót!
- Készíts képet természetes és mesterséges fényben is! Mutasd be több oldalát az ingatlannak. Nem várható el, hogy egy egész évet ábrázoljuk a fotóalbumunkban, megmutatva a nyári és téli hangulatot. De egy nappali és esti fotó már sokkal több információt nyújt az ingatlan hangulatáról.
- Tarts rendet! Nemcsak a vevők, de mi magunk is szeretnénk, ha az ingatlanunkban rend lenne, és ne legyenek szem előtt a személyes vagy éppen koszos tárgyaink. Minél kevesebb tárgyat látnak a lehetséges vevők a képen, annál könnyebben tudják elképzelni a saját dolgaikat és bútorokat az ingatlanban.
- Ne a berendezést fotózd! Az érdeklődőket a kihozható lehetőségek izgatják az ingatlanból, ezért a képek inkább a burkolatokat, az ablakokat mutassák. Ha egy családi házról van szó, fotózd le az homlokzatot és a kertet is.
- A legjobb kép a kerüljön a hirdetésben legelőbbre! Próbáld a legbeszédesebb, legvonzóbb fotót az album első helyére tenni. Ez döntheti el, hogy a lehetséges vevők vagy bérlők megnézik-e az ajánlat többi részét is.
- BÓNUSZ: Kapcsold ki a tévét! Furcsa trend az eladási hirdetések között a bekapcsolt tévék jelenléte. Zavaró tényező, ami elvonja a figyelmet az igazán fontos dolgokról.
Egy extra trükk!
Apró trükk, de az interneten ingyenesen elérhető képszerkesztő programok (például Picasa, Canva stb.) segítségével korrigálhatod a készült fotók hibáit, és még látványosabbá teheted azokat. Ezek a programok egyszerűen használhatók, és bárki azonnal nekiállhat játszani velük. Figyelem! A képszerkesztők nem a hibák eltüntetését, hanem az előnyök kiemelését szolgálják!
Tipp mindenkinek!
Ha ingatlanbefektetésről, hosszú távú tervezésről van szó, mindig érdemes szakember segítségét kérni. Legyen szó magánhasználatról, bérbeadásról vagy irodáról, a környék, az ingatlan állapota és a várható infrastrukturális fejlesztések sokat számítanak. Fontos a szerelem, de az ingatlanvásárlásnál értékálló befektetésként is át kell gondolni, mit, mennyiért és hol veszünk.
Az ingatlanbazar.hu blogja és partner szakértői bármikor szívesen állnak az érdeklődők rendelkezésére. Az elégedettség mindannyiunk célja! Ne habozz segítséget kérni! A tájékozódás kulcsfontosságú minden döntésünk meghozatalában! És az ingatlant nem csak egy szezonra vesszük. Miért ne választanánk tehát a valóban „ideális társat”?
Forrás: ingatlanbazar.hu
Fotók : illusztráció / AI