Krausz Andrea | 2018.09.15. 14:00
Gyerkőcökkel Siófokon bringázni? Menő!
Siófokon kényelmesen és biztonságosan lehet kerekezni. Sokféle útvonal közül választhatunk és nem kell megerőltetni magunkat, a terep ugyanis olyan lapos, mint a Nagyalföld. Kisgyerekekkel is biztonságos, ezért mutatunk egy nagyszerű útvonalat.

Siófokon az aszfaltos utak kiváló terepet biztosítanak a bicajozáshoz, a part menti utcákon most már csekély a forgalom, így stresszmentesen terelgethetjük a külön, kisbringán kacsázó apróságokat, de akár kerékpár-utánfutóval is nekivághatunk az expedíciónak.

Persze vannak kerékpárutak, de most egy olyan szakaszt választottunk, ami közvetlenül a Balaton-parton halad, ez ugyanis a legszebb – és állíthatjuk – a maga nemében egyedülálló. Az útra a szokásos felszerelésen kívül vihetünk magunkkal fürdőruhát, törölközőt, plédet és labdát, ezekre ugyanis szükség lesz.

Az 5 kilométeres útvonal a patinás, egész évben is nyitva tartó szállodákkal teli Batthyányi utcából indul keleti irányba, egészen Szabadifürdőig. Ez optimális táv, amit gyakran megszakíthatunk fürdőzéssel, büfézéssel, játszóterezéssel.

A Petőfi sétányon keresztül haladunk a Beszédes sétány felé. A Hotel Európa mellett letérünk a partra, ahol máris a város legjobb homokos-dagonyázós helyén vagyunk, ráadásul az év minden napján nyitva tartó Mala Gardenben bedobhatunk egy isteni kávét vagy teát, amíg az apróságok nyakig kikenik magukat a homokban.

Siófok egyik jellegzetes épülete, a Club 218 Apartmanház előtt haladunk a parton, közvetlenül a víz mellett. A terep jó, de lassan kell tekernünk, mert az őszi nyárban elég sokan fürdenek, napoznak. Az itt kialakított szabadtéri fitneszparkban a felnőttek is átmozgathatják magukat.

A nyári időszakban egyébként kiválóan működő ingyenes szabadtéri WC-k nagyjából 300 méterenként sorakoznak a több kilométer hosszú szabadstrandi partszakaszon, de szeptember 17-től sajnos bezárnak. Átöltözni, fürdőruhát átcserélni viszont könnyen tudunk a kis henger alakú pavilonokban, amelyek ugyancsak pár száz méterenként megtalálhatóak. Akad még nyitva tartó strandi büfé is, ha pedig visszatérünk a Beszédes sétányra, ott is lesz még néhány étterem, például a Villa Italia & ristorante Pizzeria, ami nyitva van. Mindenhol találunk kerékpártárolót, tele is vannak bicajjal. Látszik, hogy az egyik legkedveltebb elfoglaltság ilyenkor a kerékpáros kirándulás, külföldiek és magyarok is tudnak kölcsönözni a városban.

A Tömörkény utcától új vialcoloros sétányt épített ki 2018 nyarára az önkormányzat, ahol sokan kocognak, bringáznak. Útközben találunk óriás hullámpadot, napórát, sőt nagy meglepetésre anyáink egyik legszuperebb grundjátékát, a nyolcas ugróiskolát is. Lehet pecázni, snecizni, vagyis kis csalihalakat, szélhajtó küszöket fogni, és ha csendben vagyunk, mellénk telepszenek napozni, füvet enni a gyönyörű tőkés récék.

További kikapcsolódási lehetőségeket is találunk Szabadifürdőn. A Szent László utcában, a part mellett található az év minden napján nyitva tartó Galerius Élményfürdő és Wellnessközpont csúszdákkal, kültéri medencével, beltéri gyerekpancsolóval. A vasútállomás mellett bármikor jót ehetünk az egész évben nyitva tartó Sanyi Sarok étteremben, amely mögött, a vasút mentén egy kis ösvényen feljutunk a városrész legújabb, romantikus játszóteréhez az Akácos térre, ahol szaletli alatt asztalok, padok, valamint gesztenyefák és persze menő játékok várják a gyerekeket.

Az előrejelzések szerint gyönyörű idő várható a jövő héten is, fürdeni is nyugodtan lehet, hiszen 28-30 fokos meleget ígérnek, a tó vize pedig Siófoknál 23 fokos.