Rimányi Zita | 2024.01.29. 10:00
Jégtündérek rejtőznek a bakonyi erdő mélyén
A cseszneki Kőmosó-szurdokba mentünk fagyott részeket keresni, s jégtündérekre leltünk.

Mínuszok a Bakonyban

Mínuszokban is szép a Bakony – mondják a helyiek és tényleg nemcsak a Balaton jégtábláinak lehet mostanában a csodájára járni. Ezért a cseszneki Kőmosó-szurdokba mentünk fagyott részeket keresni. Nem olyat találtunk, amire számítottunk, de apró csodákra leltünk.

A jeges bakonyi szépségek közé tartozik, hogy befagyott a hegység legnagyobb vízesésének felső része.

A Római-fürdő elnevezésű szurdokban a jég alatt csobog a víz.

Fotó: veol.hu/Rimányi Zita

A cseszneki jégtündérek

Cseszneken az Aranyos-patakban csak elvétve találtunk jeget, csak pár jégszoknyát, ami ráfagyott a vízbe belelógó növényi szárakra. Ezeket nevezik jégtündéreknek.

Elsétáltunk a Kőmosó-szurdok bejáratát jelző sziklatömbök felé is, de a függőleges kőfalak között is csordogált egyik kőmedencéből a másikba a víz. Igaz, a sziklákra néhol jégfodrokat fagyasztott a dermesztő hideg. Ez a hely mindig gyönyörű, de ilyenkor a nedves, síkos ösvényeken a szokásosnál is jobban kell vigyázni, nem is mentünk el azokra a részekre, ahol elkeskenyednek és csak egy óvatlan mozdulaton múlik, hogy a mélységbe csússzon az ember. Viszont

azon a réten, ahonnan jól látszik a cseszneki vár, a földre hullott leveleken és a kis növényeken jégrajzolatokra leltünk.

Ezeket is megmutatja képgalériánk. Mi jó darabig igyekeztünk kiolvasni a fagyott ábrák üzenetét.

Fotó: veol.hu/Rimányi Zita

Jeget kerestünk a Kőmosó-szurdokban, csodát találtunk a cseszneki vár tövében (képgaléria)