Mihály Szilvia | 2020.08.23. 06:00
A Nádi széli tanösvényen ringatózva még a csendet is hallod
Néhány száz méterre a badacsonylábdihegyi strandtól feltárul előttünk a Balaton egyik legszebb nádasa, valóságos mesevilágba csöppenünk, néha az az érzésünk, mintha egy képeslapon lebegnénk.

Az egyik kedvenc strandunk az északi parton a badacsonylábdihegyi Herczeg Ferenc strand. Az autónkat ingyenes parkolóban hagyhatjuk, a strandon öltözőkabinok, strandkönyvtár, játszótér, játszósarok és árnyas fák várják a pihenni vágyókat. A sportos vendégek evezni is tudnak, a csónakházban többféle vízi járművet bérelhetünk. Mi saját felszereléssel érkeztünk és indultunk el felfedezni az érintetlen környezetet, Badacsony és Szigliget között található a Balaton legnagyobb egybefüggő nádasa.
Ha szombaton strandolsz, vagy evezel, mindenképp nézd meg a szomszédos Lábdihegyi piacot, ahol akár be is szerezheted magadnak az egész napi enni és innivalódat is.

Ha saját SUP-pal vagy felfújható csónakkal indulsz el, akkor azt neked kell felpumpálni, ez egész jó csapatépítő program és kitűnő bemelegítés vízreszállás előtt. Ne felejtsétek el magatokat bekenni naptejjel, borongósabb időben is könnyen leéghetünk a vízen!

Korábban már motorcsónakkal bejártuk a Nádi széli tanösvényt, és nyár elején is eveztünk erre, nézd meg a két kép közötti különbséget, már ebből is látszik, hogy a Balatonnak ezer arca van.

A Badacsony napsütésben

A Badacsony kicsit borúsabb időben

Ha a 71-es úton autózva magával ragad a látvány Balatonederics és Badacsony között, akkor evezés közben nem hiszel a szemednek. A vízről még szebbek a tanúhegyek, mint a szárazföldről, teljes rálátásunk van Szigligetre, előttünk sorakozik a Királyné szoknyája, a Rókarántó és a Várhegy. A Szent György-hegy, Csobánc, Gulács és Badacsony, a túlsó parton pedig Fonyód öleli körbe a vizet. Még kissé borongós időben is érdemes evezni a környéken, hallható a csend, harapható a friss levegő.

A nyár utolsó heteiben a nádas felett már gyülekeznek a fecskecsapatok és megjelentek a seregélyrajok is, nekik a közeli szőlőhegyek terített asztalon kínálják a friss gyümölcsöket.

Néhány evezőcsapást tettünk csak, és el is felejtjük a strandoló tömeget, átadjuk magunkat a természet szépségeinek. Óvatosan evezz a vízi növények között, ne bolygasd az eveződdel az élőlényeket, ne kiabálj, lassulj le, csendesedj le, és eszedbe ne jusson a vízbe dobni a kiürült ásványvizes üvegedet vagy csokipapírokat!
Szerencsére nem találkoztunk a vízen bulizó, hangoskodó túrázókkal, ez valóban a nyugalom szigete, akarom mondani, vize.

A néhány kilométeres evezés során, ha nem rohansz, akkor még el sem fáradsz, természetesen ha valódi sportélményre vágysz, akkor meg is húzhatod az evezőlapátokat. A part közelében, azzal párhuzamosan haladva akár saját háziversenyt is rendezhettek a többiekkel. Ha tükörsima a víz, haza sem szeretnél menni.

Ne felejtsd el SUP-ozás közben betartani a Balatoni Vízirendészeti Rendőrkapitányság tanácsait, itt elolvashatod, mire kell figyelnünk, milyen szabályok vonatkoznak ránk az állva evezés során.

Nézd meg a Badacsonylábdihegy közelében készített képeinket:

A Zala folyó torkolatánál eveztél már?