
– Várjuk a finom gyenge szeles Kékszalagot – mondta a likeBalatonnak Király Zsolt, a Raffica kormányosa arra célozva, hogy az előrejelzések szerint kis szél várható az 52. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjon.
2019-ben soha nem látott sikert ért el a Raffica Sailing Team, az egytestű hajók között ugyanis egy éven belül megnyerték mind a négy nagy európai tókerülő vitorlásversenyt. A tavalyi magyar nagydíjon számos katamaránt sikerült megelőzniük, végül az abszolút ötödik helyet szerezték meg. A Libera típusú Raffica gyenge szélben is nagyon gyors.
– Az időjárás nekünk dolgozik, nagyon kis szél lesz, ami számunkra kedvező – emelte ki a balatonfűzfői Király Zsolt. – Szerintem bármi megtörténhet, lehet a tó minden oldalán próbálkozni és a szerencsefaktor is fontos szerepet játszhat. Minden attól függ, hogy ki talál meg előbb egy pöfföt. Sajnos a külföldi versenyek idén elmaradtak, hiszen az koronavírus-járvány miatt a 52. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjon kívül minden európai tókerülőt 2021-re halasztottak, ami miatt kissé csalódott vagyok. A mi hajónk ugyanis kifejezetten tókerülésre való – mondta a Raffica kormányosa, aki szerint a járvány után hamar visszatértek a hajósok a Balatonra és nagyon pozitív érzésekkel tölti el, hogy a balatoni vitorlásversenyeken jóval többen vannak idén, mint máskor.

Jók az esélyei a Libera típusú Rafficának (Fotó: Török Brigi)
Mintegy 600 hajó nevezésére számítanak a 52. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj szervezői. Az elmúlt két hétben több mint 90 teljesen új hajó regisztrált a Magyar Vitorlás Szövetség rendszerében – nyilatkozta a kekszalag.reblog.hu oldalnak Holczhauser András, a Magyar Vitorlás Szövetség (MVSZ) főtitkára.
A szervezők nagyon figyelnek arra, hogy biztosítsák a megfelelő feltételeket. A vírus miatt a szokásos kísérő rendezvények közül néhány elmarad, de július 29-én, 10 órai kezdettel megtartják az ifjúsági versenyzők túraversenyét, a 13. Kékpántlika Raiffeisen Nagydíjat.

Pályarajz (Forrás: Magyar Vitorlás Szövetség/Hunsail.hu)
A 52. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj mezőnye április 30-án, 9 órakor rajtol el Balatonfüreden a Bahart kikötőjének térségében. A hajóknak a Balatonfüred-Balatonkenese-Siófok-Tihany-Keszthely-Balatonfüred távot kell teljesíteni, ami légvonalban mérve 150 km és a szabályok szerint 48 óra áll rendelkezésére a táv leküzdésére.
Holczhauser András kiemelte, hogy a 600 hajóból általában 300-350-en vesznek részt rendszeresen az MVSZ versenyein, 250 hajó pedig csak a kihívás kedvéért szeretné körbevitorlázni a tavat. Összesen 28 kategóriában osztanak elismeréseket a különböző hajóosztályok között.

Lenyűgöző látvány – 50. Kékszalag Erste Nagydíj, 2018-ban (Fotó: MTI/Jánossy Gergely)
Évről évre egyre szorosabb a küzdelem, 8-10 hajó is esélyesnek mondható, izgalmas és érdekes lesz az idei verseny. Az első csapatok várhatóan 24 órán belül beérkeznek, a századiktól hátrébb azonban több, mint 24 órát kell a vízen tartózkodni, ezért nagyon fontos a megfelelő pihenőidő betartása és az egymásra való odafigyelés.
52. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj rajtjánál a szervezők egy info-pontot létesítenek, ahol sokféle információval szolgálnak a parton lévők számára. Augusztus 1-jén, 18 órakor kerül sor az ünnepélyes díjkiosztóra a füredi Gyógy téren, majd egy záró rendezvénnyel búcsúztatják a versenyt a Blaha utcában.
Nyitókép: Fotó: MTI/Jánossy Gergely