Az elsődleges adatok szerint 2021-ben némileg emelkedett a közúti balesetek száma az egy évvel korábbi adatokhoz képest, ám arányaiban többen haltak meg tavaly, mint 2020-ban. Feltűnő, hogy elsősorban a járművek utasai közül kerültek ki a halálos áldozatok.
Kismértékben emelkedett hazánkban 2021-ben a közúti balesetek száma, ám a 2020-as évhez képest többen vesztették az életüket.
A halottak többsége utasként szenvedte el a sérüléseit
Miközben alig nőtt az előző évihez képest a balesetek száma – plusz 2,5 százalék – több mint háromszor nagyobb mértékben nőtt (8,4 százalékkal) a halálos kimenetelű közúti tragédiáké. Ennél is borzasztóbb, hogy
az előző évihez képest tizenhat százalékkal emelkedett a balesetek halálos áldozatainak a száma.
Szinte soha nem követeltek még ennyi halálos áldozatot a közlekedési balesetek
Az utasok jellemzően azért haltak meg, mert nem voltak bekötve. Az ütközés hatására kirepültek az autóból. Fának, falnak, úttestnek csapódás miatt haltak meg, vagy az autó alá szorultak, amelyben utaztak, és az nyomta őket halálra.
Négyen meghaltak, amikor pár nappal ezelőtt Tapolcánál történt vonatszerencsétlenség. Részletek itt.
Összefoglaló a Balaton körüli közúti-, vonat- és az M7-es autópályán történt balesetekről.
A járvány fegyelmezettebbé, szabálykövetőbbé tette az embereket
2020-ban 1956 óta a legkevesebb baleset történt a magyar közutakon. Nemcsak a pandémia miatti lezárások következtében, hanem a rendőrség szerint azért is, mert a járvány fegyelmezettebbé, szabálykövetőbbé tette az embereket. Ám a jelek szerint nem ilyen egyszerű a képlet. A Közlekedésbiztonság szakportál szakírója szerint valójában senki, még a szakemberek és kutatók sem tudják miért vagy mitől lettünk 2020-ban és még 2021 elején is fegyelmezettebbek és szabálykövetőbbek az utakon, mint korábban, de jó, hogy így történt.
Ez a folyamat az év második felében megtorpant
Annak ellenére sem jó ez így, ha abból indulunk ki, hogy a tavalyit megelőző évekhez képest az idei trendek még mindig azt sugallják, hogy javul a közlekedésbiztonság Magyarországon. Minden idők legsikeresebb és legnagyobb társadalmi támogatottságú közlekedésrendészeti akciósorozata, a Pofátlan(tan)ítás nevű akció. A civilnek látszó, jól felszerelt rendőrautók kameráinak felvételeit nézve megállapítható: a helyzet még messze nem olyan jó, mint szeretnénk vagy amilyennek a statisztikák mutatják. Még rosszabb a kép, ha végignézzük a Budapesti Autósok Közössége oldalára feltöltött amatőr pofátlan(tan)ítók felvételeit.
Egyre több gépjárműben van videókamera
Ezek a kamerák rögzítik a legpofátlanabb és a legveszélyesebb manővereket is. Ezek a felvételek előbb-utóbb eljutnak a rendőrségre is, leggyakrabban a Budapesti Autósok Közösségén keresztül, akik minden súlyos szabálysértésről készült felvételt átadnak a rendőrségnek, amelyet névvel-címmel vállal a készítője, és a rendőrség általában eljárást indít a szabályszegőkkel szemben.
Itt egy kamion okozott szerencsétlenséget az M7-esen.
Az ORFK illetékesei elmondták, a biztonság kedvéért átnézik a közösség oldalára feltöltött, de nekik át nem adott felvételeket is, és volt már rá példa, hogy azok között is találtak nyomokat. A Budapesti Autósok Közösségének amatőr pofátlan(tan)ító akciója és együttműködése a rendőrséggel a bizonyíték arra, ami egy a Századvég által végzett 2018-as közvélemény-kutatásból is napnál világosabban kiderült.
A közlekedőknek elegük van abból, hogy egyesek a KRESZ és minden más törvény fölé helyezhetik magukat, és másokat veszélyeztetve közlekedhetnek.
Közúti személyi sérüléssel járó balesetek száma 2021. (I–XI. hó): 13 034 (2020: 12 715). Halálos közúti balesetek száma 2021. (I–XI. hó): 414 (2020: 382). Közúti balesetben elhunytak száma 2021. (I–XI. hó): 484 fő (2020: 417 fő). (Forrás: Magyar Autóklub) |
Egyre több a baleset a vasúti átjárókban a Balaton körül is. A szakemberek szerint ez az oka.
A Balatonnál sajnos, vízi balesetek is rendszeresen történnek. Ezekről itt olvashatsz.
Forrás: magyarnemzet.hu
Nyitókép: Halálos baleset Somogyban 2021. szeptemberében
Fotó: police.hu