Mihály Szilvia | 2022.10.02. 10:00
Zalakaroson eltévedni is élvezetes kirándulás
Zalakaroson nincs közlekedési lámpa, de van családi fürdőkopmlexum gyermekszaunával, ökotó, kilátó, 100 lépcső és a közelben vár a Kis-Balaton is.

A Balaton közelében fekvő Zalakaroson egész évben várják a fürdőzés és a kirándulások szerelmeseit. Az M7-es autópályáról könnyen elérhető település neve összeforrt a gyógyvízzel, a tiszta levegővel, a pihenéssel.

Tévedj el Zalakaroson!

Ódor Péter, a Zalakarosi Turisztikai Nonprofit Kft. ügyvezetője azt mondja, mindegy, milyen irányba, csak induljunk el sétálni vagy biciklizni Zalakaroson.
– Akárhova lyukadnak ki a vendégek, ez önmagában csoda, ingyen megkapják a legtisztább levegőt, ingyen szól a madárfütty, rácsodálkozhatnak a fényekre, a színekre, a természetre, arra, amit úgy hívunk, Zalakaros városa. Az ökopark, a tanösvény, a kilátó is elérhető a városközpontból egy kellemes sétával.
Amikor betérnek hozzánk a Tourinform Irodába a vendégek, és tanácsot kérnek, egy térképen végigvezetem őket, és megmutatom, mit ne hagyjanak ki a környéken. Imádom és szeretem a zalai falvakat, minden egyes környékbeli falu egy külön csoda, értékeik az örökségünkből fakadnak. Miháld, Zalamerenye, Garabonc és Nagyrada, Zalaszabar is bővelkedik a jó borokban, ételekben. Vannak családi pincészetek és professzionális borászatok is, országos díjakkal.
A zalaszabari hegyen, a Kányavári Borbirtokon az Öreg padon ülve látható Zala, a lápvidék, a dombok, a Kis-Balaton a Keszthelyi-öböl egészen Badacsonyig, itt valóban el lehet mélázni és fel lehet töltődni energiával.

A panoráma lenyűgöző
Fotó: Mihály Szilvia

Vig Zsolt borász és családja egy több mint 200 éves egyházi pincét újított fel. Itt rácsodálkozhatunk egy 160 éves barokk paraszt freskóra, amit a felújítás során fedeztek fel. Betyárok, Rákóczi fejedelem, Zrínyi Ilona, Kossuth Lajos és huszárok néznek ránk a falról, miközben a borunkat kortyoljuk, különleges élmény.

Fürdés után kirándulj Zalakaroson!

– Én kicsit önző módon a zalakarosi fürdőt ajánlom, amit Zalakaroson mindenképpen meg kell nézni – mondja nevetve Végh Andor, a fürdő igazgatója. – A meleg vizes fürdő a hidegebb időszakban is kiváló kikapcsolódási helyszín, akár néhány órás fürdőzésre és szaunázásra is. A gyerekek számára is van alacsonyabb hőmérsékletű szaunánk a beltéri csúszdák és gyerekbirodalom mellett.
A gyógycentrumban a kupolás medencetéreben akár a sós vízben is ejtőzhetünk, a passzív pihenés, a pár órás relaxáció felér egy több éjszakás alvással.

Ha innét kilépünk, olyan környezetet találunk, mint sehol máshol. Zalakaroson nincs közlekedési lámpa, nem kapunk sehol pirosat, ez mentálisan is a kikapcsolódást segíti.
A gyermekeimmel vasárnap délutánonként erdei sétákra indulunk, ilyenkor ősszel nagyon szeretünk gombát szedni. Tíz perc séta után már halljuk a madarakat, gyűjthetünk gesztenyét is, felmehetünk a 100 lépcsőn, ami igazából 107 fokos. Olyan két-három órás programokat tudunk szervezni, aminek a végén akár szalonnát is süthetünk, mint gyermekkorunkban. Ez olyan feltöltődés, ami nemcsak a nagyvárosban élőket tölti fel energiával. Szükségünk van a pihenésre, a kiszakadásra a mindennapi mókuskerékből.

Mindenképp menjetek fel az Erdészkilátóba
Fotó: Mihály Szilvia

A hegyi és erdei séták során látni a dolgozó helyieket, szüret, borfejtés időszaka van. Azt mondom, nyugodtan kopogjanak be hozzájuk, és megtapasztalják a zalai vendégszeretetet.

A Kis-Balaton olyan aktív kikapcsolódási lehetőséget nyújt a közelünkben, amit nem szabad kihagyni. Akár kerékpárral is elérhető, de a kényelmesebb kirándulók autóval is megközelíthetik. Az itteni horgászat, kenutúra ebben a környezeteben páratlan értékekkel bír, ez a természeti csoda, ahogy létezik, ahogy él a vidék, megfejthetetlen.

Minden évszakban más arcát mutatja, a harsány zöld tavasz majd nyár után az őszi madárvonulási időszak vagy a téli befagyott részek az északi oldalon szintén felejthetetlenek. A Kányavári-szigetet egyre jobban fedezik fel az emberek, a különleges fahídon átsétálva magunk mögött hagyhatjuk a problémáinkat.

Nézd meg a Kányavári-szigeten készített képeinket!

Tömegközlekedéssel is eljuthatsz a Balatonra! Nézd meg menetrendi keresőnket!