Szücs Ildikó | 2021.09.06. 08:00
Ez a bombabiztos etetőanyag; mert a halak imádják a piát
Tavasszal elkészítettük, majd hónapokat állni hagytuk a mentás pálinkába áztatott tigrismogyorót, ami remek csali a bojlis horgászathoz, főleg ha nagyobb halat szeretnénk fogni. Nyár végén pedig bevetettük a bombabiztos etetőanyagot, és kiderült: nem csak a nagy halak szeretik az alkoholos finomságokat.

A gyakorlott horgászoknak bevált szokásaik vannak az aromásításra, amit kisebb és nagyobb halakhoz is használnak. A bojlis horgászok a Balatonon a déli partot kedvelik jobban, de Csopakon és Ábrahámhegyen is van erre megfelelő partszakasz, illetve a Balaton környéki horgásztavaknál lehet jól kihasználni a bojlizást.

Idén mi is készítettünk házilag csalit tigrismogyoróból, amit mentás pálinkába áztattunk. Bíztunk benne, hogy a halaknak ízleni fog a pálinka, mert be kell vallani: emberi fogyasztásra nem volt egy főnyeremény.

Erről szóló cikkünket itt olvashatod.

Az aromás csalival való horgászat legideálisabb ideje a tavaszi-őszi időszak, amikor a víz hőmérséklete hidegebb. Nyáron, a melegebb vízben az erősebb szagú csalikra harapnak jobban: kagylós, halas, rákos ízű bojlira.

Augusztus végén a kissé lehűlt vízben azért kipróbáltuk mit szólnak a halak a pálinkás tigrismogyoróhoz, etetőanyagként mag-mixet adtunk nekik.

Kukorica, búza, kendermag és tigrismogyoró keverékével etettük őket, csaliként pedig eleinte két szem tigrismogyorót használtunk szivaccsal megkönnyítve.

Az első csalink
Fotó: Szücs Ildikó

Később a horgot is nagyobbra cseréltük, mert az első kicsinek bizonyult.

Átváltottunk közepes méretű tigrismogyoróra és egy 12 mm-es ananászos pop-up bojlira, amit meg kellett faragni, hogy a horog feküdjön a talajon, a csali pedig lebegjen föltötte.

Ez már jobban tetszett a halaknak, bár az elsőnél akadót fogott és elszakította a zsinórt, a halunk pedig szabadon elúszott.

Ezt a 7-8 kilós pontyot sikerült megfognunk
Fotó: Szücs Ildikó

Végül sikerült fogni egy nagyjából 7-8 kilós pontyot, amit ígéretes kezdetnek vettünk, de túl sokáig nem örülhettünk, mert

a következő etetés során a spombunk – vagyis az etetőrakétánk – az elszakadt zsinór következtében elszállt.

A legjobb horgászokkal is előfordul az ilyen. Lestük, hátha feljön a felszínre és valahogy kihalászhatjuk, de a rakéta nem volt együttműködő, azóta is valószínűleg a tó fenekén pihen.

Másik spombunk nem volt, csónak híján pedig nem tudtuk az etetőanyagot bejuttatni a halakhoz, így a kísérletünk félig megszakadt. Volt ugyan dobócsövünk, de bele való bojlink hiányzott, így nem etettünk tovább, csak a csaliban bízhattunk. Bár éjszaka van esély nagy fogásokra, ezúttal túl békésen telt az éjjeli horgászatunk, és csupán egy halat fogtunk a kisebb példányok közül.

Fotó: Szücs Ildikó

Azért a jó horgász nem adja fel, mi is eltettük szépen a maradék pálinkás tigrismogyorót, és megvárjuk, míg a víz még jobban lehűl. Akkor majd jobban felkészülünk minden eshetőségre, és egy őszi pecázás során megcélozzuk a húsz kiló körüli példányokat.